יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש (צילום: דוברות התאחדות התעשיינים)
יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש (צילום: דוברות התאחדות התעשיינים)

תמיכה נלהבת של התעשיינים בחלופת אוניית האמוניה

יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש בירך על תמיכת המשרד להגנת הסביבה בפתרון הכולל עגינת אוניית אמוניה שתזרים את החומר ישירות למפעלים

פורסם בתאריך: 13.6.17 13:26

בזמן שעיריית חיפה טרם גיבשה עמדה באשר לחלופה שמקדם המשרד להגנת הסביבה למיכל האמוניה, פרסמה היום התאחדות התעשיינים הודעה התומכת בהתלהבות בחלופה זו, שלפיה המיכל שמפעילה חברת חיפה כימיקלים יסיים את תפקידו אך השימוש באמוניה באזור מבלי להזדקק לו צפוי להימשך.

כזכור, ביום ראשון הודיע המשרד להגנת הסביבה כי מבדיקה שערך עולה כי החלופה הניתנת ליישום בטווח הקצר לאספקת אמוניה לכלל צורכי המשק היא חלופה המשלבת אונייה בנפח מוקטן והזרמה ישירה למפעלים בצפון – חיפה כימיקלים ודשנים.

מהתאחדות התעשיינים נמסר היום כי נשיא ההתאחדות שרגא ברוש "מברך על ההצעה שגיבש השר להגנת הסביבה זאב אלקין, שאוניות קטנות שיוצבו מול חופי חיפה יזרימו אמוניה ישירות למפעל חיפה כימיקלים באמצעות צינורות".

ברוש: "השר אלקין התעלם מהרעשים הפופוליסטיים וגילה מנהיגות ואחריות. הצעתו תבטיח את המשך פעילותם של כ-100 מפעלים המעסיקים יחדיו כ-5,000 עובדים ברחבי הארץ, לצד הבטחה של שירותים חיוניים נוספים לציבור הרחב. אך יש לזכור כי מדובר בפתרון לטווח קצר, ולכן יש לקדם במקביל פתרון ארוך טווח שיבטיח אספקה קבועה וסדירה של אמוניה לתעשייה לשנים רבות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר