דור נוימן (צילום: עידן אהרפי)
דור נוימן (צילום: עידן אהרפי)

קוראים לי דור נוימן

ואני בן 27, נשוי לספיר ואב לראם, ומשמש ראש תחום משכנתאות בחממה החיפאית לדיור

פורסם בתאריך: 3.6.17 15:39

איך הפכת לפעיל חברתי?

“נולדתי וגדלתי בכרמיאל, ואני תושב חיפה בארבע השנים האחרונות. לפני שלוש שנים השתחררתי משירות קבע של שבע שנים בתפקידי לחימה בחטיבת גולני, כאשר התפקיד האחרון היה מ”פ בגדס”ר גולני. מאז שעזבתי את השירות הצבאי חיפשתי תחום שימלא לי את החסר בהיבט התרומה לקהילה. לשמחתי נכנסתי לעולם המימון והמשכנתאות – עולם שבו ניתנת לי האפשרות לחסוך לאנשים הרבה מאוד כסף. התרומה לקהילה מבחינתי היא ערך עליון. חונכתי על כך שהשינוי מתחיל אצל כל אחד מאיתנו ושעל כל אחד מאיתנו לתרום את חלקו, ואני שמח שנפלה בחלקי הזכות לעשות זאת”.

מהי החממה החיפאית לדיור?

“אנחנו מאמינים שמצוקת הדיור מתחילה במצוקת ידע, ואני לא מתכוון ספציפית לרכישת דירה אלא לכל תחום הדיור. לצערנו יש אנשים שמנצלים את חוסר הידע ואת חוסר ההיכרות של האוכלוסייה עם עולם הדיור, ואנו שומעים על הרבה סיפורים של אנשים שנופלים בפח. בשנה האחרונה חברי ואני נחשפנו לחוזי שכירות שפוגעים בדיירים ואינם חוקיים, ראינו מצוקה בקרב תושבים שיזמים חסרי רחמים איימו עליהם שחלה עליהם חובה לחתום על אישור ביצוע תמ’’א 38 או התחדשות עירונית, וחזינו בזוגות צעירים שהיו במרחק נגיעה מרכישת דירה אבל הבנק פסל אותם על הסף מסיבות כאלה ואחרות. לנוכח המקרים הללו הרמנו את הכפפה ולהקמנו את החממה החיפאית לדיור, שמעניקה סיוע בכל תחום הקשור לדיור ולנדל”ן ללא עלות, באופן התנדבותי לחלוטין”.

אלו אנשי מקצוע שותפים למיזם?

“בחממה התאחדו טובי המומחים בכל התחומים הרלוונטיים שבהם זיהינו כי יש חשש לפגיעה ולחוסר צדק ושבהם אנחנו יכולים לסייע. אל החממה הצטרפו מנכ’’ל החברה לנדל”ן רועי שווץ, מנכ”ל חברת נקסט אורבן יוסי כהן, עו”ד אייל פאר ואנשים נוספים בתחום”.

כיצד בא לידי ביטוי הסיוע במסגרת המיזם?

“אנו חיים במציאות שבה הממסד נהנה מחוסר הידע ומהבורות של הרוב המוחלט של האוכלוסייה בכל הקשור להתנהלות פיננסית נכונה ולעבודה מול בנקים. אחת מהמשימות העיקריות שלי היא להסביר ללקוחות בשפתם מהי המשמעות של כל דבר ולאחר מכן לייעץ ולנתח ביחד מה הכי נכון עבורם, וכתוצאה ישירה מכך לשמור את הכסף שעליו הם עמלים כל כך בתוך התא המשפחתי שלהם”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר