יוסי כהן
יוסי כהן

קוראים לי יוסי כהן

ואני נשוי, אב לשלושה וסב לשלושה, ומייסד עמותת פעמונים חיפה

פורסם בתאריך: 17.11.17 10:25

איך הגעת להיות פעיל חברתי?

“בעברי הייתי בנקאי, ובשנה האחרונה אני יועץ כלכלי לעמותות ולעסקים קטנים. במסגרת עבודתי כמנהל בנק נחשפתי לעמותת פעמונים ולאופן עבודתה, ואשתי רושית ואני פתחנו סניף של עמותת פעמונים בחיפה. הסניף נפתח לפני יותר מ־12 שנה וכיום הוא מונה יותר מ־100 מתנדבים מלווי משפחות, ראשי צוותים, יועצים מקצועיים ואלפי משפחות מכל המגזרים בחיפה ובקריות ששיקמו את עצמם כלכלית בזכות מתנדבי הארגון”.

מהי הפעילות של העמותה?

“פעמונים הוא עמותת מתנדבים כלל ארצית שמסייעת ליחידים ולמשפחות בכלכלת המשפחה. הסיוע ניתן באמצעות סדנאות או ליווי אישי בביתו של הפונה. אופי הליווי הוא ייחודי ומותאם לכל פונה לפי מצבו הייחודי, וזאת בהתאם לכללים אחידים אשר נהוגים בארגון. מהמשפחות נדרשים שקיפות ושיתוף פעולה. הסיוע ניתן לכל המגזרים, והמתנדבים שלנו נמנים עם כלל המגזרים. יש לנו בחיפה סניף שמורכב מסטודנטים בטכניון ובאוניברסיטה לצד מתנדבים שחצו את גיל 70, וכולם תורמים מניסיונם למשפחות. נוסף על כך יש לנו מתנדבים דתיים וחרדים, ערבים ודוברי שפות זרות. כל אחד תורם מניסיונו למשפחה שאליה הוא מגיע או לסדנה שאותה הוא מנחה”.

מה הוביל אותך לייסד את פעמונים בחיפה?

“במסגרת עבודתי כמנהל בנק פגשתי את מייסד פעמונים אוריאל לדרברג, שהוא מנכ”ל העמותה בדימוס, ודרכו נחשפתי לפעילות הברוכה של הארגון. בעצה אחת עם רעייתי פנינו אליו והתעניינו אם יש פעילות כזו גם בחיפה. משנענינו שלא הקמנו סניף של פעמונים בחיפה. אשתי ניהלה את הסניף באזור חיפה והקריות מיום הקמתו ועד לפני כחצי שנה, ואני משמש יועץ מקצועי בהתנדבות. כעת מנהלת האזור היא ריבי מור, ואני ממשיך להתנדב כיועץ מקצועי אזורי וכיועץ כלכלי ארצי למשפחות”.

כיצד ניתן להצטרף אליכם לעשייה?

“כל מי שמנהל משק בית מאוזן, שמספרים לא מפחידים אותו ושיש לו ידע במחשבים מוזמן להצטרף לעשייה של פעמונים. אנו מחפשים מלווי משפחות לצד מתנדבים מקצועיים כמו יועצים משפטיים, יועצים בנקאיים, יועצי משכנתאות ויועצים פנסיוניים. להתנדבות בפעמונים ניתן להצטרף באמצעות הרשמה דרך אתר הארגון paamonim.org. בחודש דצמבר יתקיים קורס הכשרת מלווי משפחות באזור חיפה”.

יש לך מסר אישי לחיפאים?

“התנדבות ונתינה בכל תחום שהוא ממלאות ומעשירות את הנותן לעתים אף יותר מאשר את המקבל. זו התנדבות שמאתגרת את המוח ומצריכה מהמתנדבים למידה בלתי פוסקת. מומלץ בחום למי שמתאים לו”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר