צבי ברבי (צילום: צור ברבי)
צבי ברבי (צילום: צור ברבי)

קוראים לי צבי ברבי

ואני בן 53, נשוי לדליה ואב לחמישה ילדים, ופעיל בהתנדבות במשך יותר מעשור למען תושבי חיפה

פורסם בתאריך: 6.10.17 13:21

איך הפכת לפעיל חברתי?

“נולדתי במושב ברכיה בדרום ועברתי לחיפה לפני כ־30 שנה בעקבות האהבה. בעבר שירתי כ־28 שנה בצבא קבע בתפקידי פיקוד והנהגה, ומאז שחרורי אני פועל חברתית למען כל תושבי העיר חיפה בהתנדבות מוחלטת. הפעילות החברתית שלי החלה מיום שחרורי מצה”ל בשנת 2008 – אז חוויתי את המצוקה הרבה של אנשים סביבי, שמעתי סיפורים והקשבתי לזעקות התושבים. בעקבות זאת החלטתי לפעול”.

במה מתמקדת פעילותך החברתית?

“בשנים 2016-2014 שימשתי יו”ר רובע נוה שאנן-רמות רמז, ובתפקיד זה פעלתי למען התושבים בעיקר בנושאי רווחה – פתיחת כיתות לימוד בעשרה שקלים בלבד לשיעור, פתיחת מרפאות בימים שישי-שבת, פתיחת רישום לנישואים, הקמת מוקד ייעוץ דת, הכנסת ניידת רב קו, טיפול במשפחות שכולות ובניצולי שואה, פתיחת בתי מרקחת עד השעה 21:00 וכניסה לבריכה ב־25 שקל. עסקתי גם בפעילות תרבותית ששילבה רווחה כמו סרט בחמישה שקלים וקיום הצגות ואירועים. כמו כן הקמתי את מינהלת העסקים המתמקדת בעידוד עסקים קטנים ובליווי אינטנסיבי שלהם, והקמתי מוקד תעסוקה, כולל שירות לכתיבת קורות חיים על ידי אנשי מקצוע”.

למעשה מדובר בכל תחומי החיים.

“השתדלתי לפעות בכמה מישורים – חינוך, תרבות, רווחה ותעסוקה. דאגתי לביטחון השוטף של התושבים, לטיפול בתשתיות, לימי כיף לחיילים, לנשים ולתושבים ותיקים, לטיפול רפואי לחולי סרטן וכליות ולפתיחת שני מועדוני שחמט חינם לילדים. למרות פרישתי מהוועד אני פועל כעת יותר מתמיד למען התושבים, וכיום כ־10,000 איש מקבלים ממני דיווחים באופן ישיר בפייסבוק ובווטסאפ”.

מה מניע אותך?

“אני בא מרקע סוציואקונומי קשה מאוד והופתעתי לראות שחיפה אינה שונה מהמקום שממנו באתי. לכן גייסתי 40 אנשים וכולנו פועלים אך ורק למען התושב ולטובת הצורך הקיומי שלו. לאחר שהפעילות צברה תאוצה פרשתי מהוועד, והיום הצוות שלי ואני פועלים בכל רחבי העיר, מרכזים את הפניות ועוזרים לכל תושב. הקהל החיפאי מזהה איתי ורואה בי אדם שעומד מאחורי המילה שלו, מטפל במצוקות באופן מיידי וזמין כל הזמן”.

מהו המסר שלך לחיפאים?

“התושבים בחיפה התרגלו לבחור במנהיגים שמפזרים מילים יפות אבל פוגעים בהם. מה שקובע זה רק מעשים ולא מכירת חלומות. או כמו שאני אומר – מדברים פחות, עושים יותר. הוכחות מדברות בעד עצמן וכל מי שרוצה להיווכח בעשייה יכול להיכנס לקבוצת הפייסבוק ‘רק צביקה ברבי יכול לשנות בחיפה’. חשוב שכל אדם יסמן את המטרות ויאמין קודם כל בעצמו. אנו מחויבים לצעירים ולוותיקים לפני כל דבר אחר”.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר