צילה ברוך (צילום: נאוה זלצמן)
צילה ברוך (צילום: נאוה זלצמן)

קוראים לי צילה ברוך

ואני בת 52, נשואה לאריה שמתנדב בעמותת אתגרים ובעמותת עינב לנוער בסיכון, ואמא לליאור ולנמרוד. במשך שלוש שנים כיהנתי כיו”ר מעגל נשים קריות וכיום אני יו”ר טנג’נט קריות

פורסם בתאריך: 27.5.17 10:12

איך הפכת לפעילה חברתית?

“את העשייה החברתית בארגון מעגל נשים קריות, שציין השנה עשור לפעילותו, התחלתי כשהייתי חלק מצוות חברות שהקים את המעגל. חברתי נתי לוינזון היתה חברה במשך כמה חודשים במעגל חיפה ביחד עם גילי אייזן שהיתה נשיאה ארצית”.

מהו ארגון מעגל נשים?

“מעגל נשים הוא ארגון התנדבותי בינלאומי וא-פוליטי של נשים בנות 50-18 (באירופה עד גיל 45), שמטרותיו הן חברות ונתינה, הגברה ועידוד מעורבותן של נשים מתרבויות ומרקעים שונים בחיי הקהילה, ולקיחת חלק בפעילות ציבורית תוך שמירה על יחסי חברות, הבנה וכבוד הדדי. בישראל הוקם הארגון בשנת 1990. כל מעגל פועל לרווחת הקהילה שבה הוא חי, ומהווה עמותה בפני עצמו. השנה, לצד מעגל נשים, קם ארגון המשך לוותיקות המעגל – ארגון טנג’נט”.

במה עוסק הארגון?

“השאיפה היא שכל חברה במעגל תביא את ההון האישי שלה, את הקשרים העסקיים והחברתיים שיש לה, ואת יכולתה להשיג תרומות ועזרה, וכמובן שתישא בתפקיד בעמותה. במשך עשר שנות פעילותנו בקריות ביצענו פרויקטים גדולים של שיפוץ ואבזור שכללו צבע, ריצוף, מיזוג, שיפוץ חדרי שירותים ורחצה, התקנת וילונות ואספקת מחשבים וריהוט. הפרויקט השנתי שלנו ב־2017 הוא שיפוץ ואבזור במרכז סיוע להתמכרויות בקרית אתא”.

איזה רגע זכור לך במיוחד?

“יש הרבה סיפורים מרגשים שלא יישכחו. למשל במבצע צוק איתן התחיל פרויקט שנולד מדאגה של כמה אמהות בקריות לחיילים, והן פנו אלי ליצירת שיתוף פעולה. תוך כמה ימים הפרויקט הפך למבצע שינוע ענק במשאיות, תרומת חברת שיש אלוני, ובטנדרים שירדו לדרום, כשהם ממוענים לפי היחידות ולבקשות של כל חייל כמעט. אלה היו ימי התנדבות מלאי עוצמה שלא אשכח לעולם. בתחנת הרענון של דורון אלבז פנינו לבעלי אטליזים בקריות לתרומת בשר למנגלים וציוד נוסף שהיה חסר בתחנה, ונסענו עם 300 ק”ג של בשר שאותו מנגלנו, וגם חתכנו ירקות והכנו סלטים. יום אחד גייסנו תרומות להכנת בלילה של כדורי פלאפל, פתחנו עמדה בתחנה והגשנו כמה מאות מנות. ההתגייסות והרצון של רבים לתרום ולתת היו מרגשים”.

ומהן התוכניות לעתיד?

“היעדים שלנו הם להמשיך לשמח, לסייע ולהמתיק רגעים וימים לכל ילד ואדם שזיהינו כי הוא צריך עזרה. ברור לי שלא נשנה את העולם ולא נציל את כולם, אבל אם נצליח לעשות אותו טוב יותר ולו במעט – אשרינו”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר