ריקי קיטרו (צילום: שלמה שהם)
ריקי קיטרו (צילום: שלמה שהם)

קוראים לי ריקי קיטרו

ואני מדיום, מתקשרת, קוראת בקלפים ונשיאת כבוד של עמותת לב-חש

פורסם בתאריך: 1.12.17 14:19

איך הפכת לפעילה חברתית?

“במקצועי אני משלבת את המיומנויות שרכשתי במהלך השנים – לאבחן, לכוון ולהדריך. אני גם מרצה ברחבי הארץ בפורומים שונים ויש לי קורס ייחודי שפתחתי – ארגז הכלים של קיטרו – שהוא קורס העצמה שמלמד את כל מה שבית הספר אינו מסוגל ללמד, כלומר קורס על החיים האמיתיים. כתבתי ספר שנקרא ‘רואה’ ועכשיו יוצאת הוורסיה האנגלית שלו ‘Seer’, שבו אני חושפת את סיפור חיי – מגיל 7 עד גיל 8 וחצי אז עברתי אונס אכזרי על ידי פדופיל, ועד תאונת דרכים שבה כמעט קיפדתי את חיי ורק בדרך נס רכב של חברת קדישא הציל את חיי. בספר שזורות אמרות ותובנות לגבי תחומי החיים שלנו – משפחה, יחסים בין בני זוג, הורות, ניהול כספים, סדרי עדיפויות, הסקת מסקנות ועוד. חוויות אלה ועוד רבות עיצבו אותי והביאו אותי למה שאני היום עבור אלפים בארץ ובעולם – מנטורית ומורה לחיים”.

ספרי על הפעילות ההתנדבותית שלך.

“בתוכנית הרדיו שלי ‘קיטרו וחברים’ יש פינה שנקראת ‘המלאכים של קיטרו’. זהו פרויקט שנמשך כבר הרבה שנים כפעילות למען החברה והחלשים, בדרך של ‘העבר את זה הלאה’. עם השנים הפכתי למוסד לעזרה הדדית, ואני נשיאת כבוד של עמותת לב-חש”.

במה עוסקת העמותה?

“בכל שבוע ובכל חג אני אוספת מצרכי מזון, בגדים וכל עזרה למען משפחות נזקקות, כך שלא יהיה ילד ולא תהיה משפחה שלא יהיה להם מה לשים על השולחן. בנוסף אני מפעילה כמה חברים מתנדבים שנמצאים בשבילי בכל רגע ועוזרים לי לעזור לאחרים. הכי כיף זה לשמוע מישהו שאומר ‘השנה אני כבר לא צריך עזרה אבל אשמח לתרום לאחרים’. עבורי אלה הם החיים האמיתיים. אני מאמינה שכך נהיה חברה טובה ובריאה יותר ושזו הדרך הטובה ביותר להיות בן אדם”.

מה מניע אותך?

“אני באה מהגיהנום. חוויתי אונס אכזרי כאשר בכל פעם קיבלתי עשר אגורות כדמי שתיקה, ובגלל זה הרסתי לעצמי את החיים והפסדתי כל כסף שהרווחתי, כי בשבילי כסף היה דבר מזוהם. אנחנו צריכים להבין עד כמה הזמן שלנו נזיל ועד כמה מהר חולפות השנים, ולכן תפקידי הוא לעשות את הכי טוב שאני יכולה עבורי, עבור משפחתי ועבור כל אדם כדי שלא תהיה עוד ילדה אחת שתעבור את מה שאני עברתי, ושלא יהיה עוד אדם שיהרוס את עצמו כמו שאני הרסתי עד שהבנתי מה הייעוד שלי”.

מה המסר שלך?

“בכל 25 שנות פועלי אני נלחמת על זכותי ועל חובתי כאשה שיודעת כדי לומר את כל מה שאני ‘רואה’ ומקבלת בצורה ישירה, בלי הנחות, בלי להתייפייף ובלי להסתתר מאחורי מילים גדולות, כי החיים הם מה שאנחנו מעצבים. אני יוצאת נגד כל אלה שמדברים על החיים כגזרת גורל. זה לא נכון – אנחנו מעצבים את החיים ו־98 אחוז מהעתיד ניתנים לשינוי, כך שהעתיד שלנו נתון בידינו. כמו שאמרה אחת מהמורות שלי לפני 25 שנה – את עברת כל מה שיכול אדם לעבור, בגוף, בנפש ובכסף, על מנת שלא יהיה אדם שיוכל לומר לך ‘את לא מבינה מה אני עובר’”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר