שמעון חן
שמעון חן

קוראים לי שמעון חן

ואני בן 48, נשוי ואב לשלושה, מייסד קבוצת הפועל נוה שאנן בכדורסל ופרויקט ההנצחה לזכרו של החייל החיפאי אלעד רם

פורסם בתאריך: 21.7.17 11:59

מהי הפעילות ההתנדבותית שאתה עוסק בה?

“המטרה שלי היא להקים קבוצות ילדים לכל הגילאים בשכונת נוה שאנן שייתנו להם מענה בשכונה ובספורט, וליצור שכונה של תרבות וספורט כדי שילדים יגדלו במחלקה הצעירה של נוה שאנן ויגיעו בסופו של דבר לבוגרים שלנו. אני גם מתכנן לפתוח קבוצת נשים בנוה שאנן. אני חושב שנשים בשכונה ישמחו לקחת חלק בספורט ובטוח שכוח נשי יתרום הרבה למען התושבים”.

מהי קבוצת הבוגרים?

“פתחתי את הקבוצה מכיוון שבשכונה לא היתה פעילות כדורסל ולקחתי על עצמי את הפרויקט בכל העוצמה. רוב השחקנים הם תושבי נוה שאנן, והקבוצה משחקת באולם בבית הספר דינור ברחוב קליבנוב. מנהל אגף הספורט בעירייה שמואל זגגי תומך בקבוצה, ועל כך אני מודה לו ולעירייה. עוזר המאמן הוא אופיר רובינשטיין, הקפטן הוא גיל גלברד ומנהל הלוגיסטיקה הוא יעקב שנייבס. בלי החבר’ה האלה היה לי קשה להקים את הקבוצה ולשמור על קיומה. המוטו של הקבוצה הוא קודם כל משפחה ואחר כך הפן המקצועי”.

ספר על פעילות ההנצחה של אלעד רם.

“ב-8 באוגוסט תקיים הפועל נוה שאנן טורניר כדורסל לזכרו של אלעד רם ז"ל. הרעיון נולד לאחר שיחה עם עו"ד טל שדה, שיש לו חלק גדול בהקמת הקבוצה והוא נותן מעצמו הרבה למען הקהילה בשכונה. פנינו לאשתו גלית והצענו לה שנארגן טורניר לזכרו. כמובן שהתגובה היתה רגש, ברכה ושיתוף פעולה, והתחלתי לארגן אנשים טובים למען הפקת הטורניר”.

מיהו אלעד רם?

“אלעד הוא בנם הצעיר של שולמית ועצמון שנולד בחיפה בי"ד באלול תשל"ה, 21 בטוגוסט 1975. הוא למד והתחנך בבית הספר היסודי דינור ובחטיבת הביניים של עירוני ג', והמשיך את לימודיו בתיכון בסמ”ת במגמת תעשייה וניהול. ב-30 ביולי 2006, שבועיים לאחר פרוץ מלחמת לבנון השנייה, גויס אלעד בצו 8 ליחידת המילואים שלו. אלעד השאיר לרעייתו ולבתו פתק קטן על הדלת 'אתן האור של חיי', ויצא למלחמה. במהלך הלחימה הוא תמך בחבריו שהתקשו וסייע בחילוץ חבריו הפצועים תוך שהוא מעודד אותם ברגעים הקשים. כחודש לאחר נפילתו נמסר למשפחתו פנקס – יומן שהוא כתב במהלך המלחמה ונמצא על גופו כשהוא ספוג בדמו. ביומן תיעד אלעד את אירועי הקרבות בזמן אמת, כתב על מחשבותיו, על התנהלותו ועל תחושותיו. למשל ‘ממשיך לחלץ וכבר מחוץ לכפר. בדרך פוגשים טנקים, מעלים את האלונקה על גבי הטנק, לאחר מכן מעלים גם כמה לוחמים, כאלה שבהלם וכאלה שנקעו רגל או קיבלו מכה, שום דבר רציני. ממשיכים החוצה ונכנסים לבית ליד הטנק השרוף. החושך יורד ואני לא שומע כלום, רק צפצופים ורחשים. תחושת חוסר תפקוד, לא יכול לפקד על החבר’ה או להבין מה קורה מסביב. רועי המ”פ מדבר אל הפלוגה ואחר כך עוד איזה קצין מהחטיבה, וכולם מקשיבים בדריכות., רק אני יושב בקצה ומחכה לתרגום’. השמיעה שלו נפגעה מהדף הטילים ורופא נתן לו הפניה לבית החולים. היא נשארה אצלו בכיס, והוא ממשיך בלחימה”.

מי סייע לך בפרויקט?

“הופתעתי משיתוף הפעולה של כל מי שפניתי אליו. כולם שמחו לסייע בהתנדבות ובאהבה למען הטורניר. יוסי כהן, מנכ"ל חברת נקסט אורבן שהוא גם הספונסר שלנו וגם שחקן בקבוצה, לקח את הרעיון, הניף אותו גבוה ונתן חסות לטורניר. מנחה הערב הוא חן סנדר – חבר ילדות של אח של אלעד שמכיר את המשפחה מקרוב”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר