קציצות בטטה
קציצות בטטה

בשביל המצברוח

והשבוע: רחוב אבשלום

פורסם בתאריך: 28.10.17 19:26

היסטוריה: אבשלום היה בנו השלישי של דוד המלך מאשתו מעכה בת תלמי מלך אשור. הוא מוזכר לראשונה בקשר למאורע אמנון ותמר, שם נקם את חרפת אחותו בכך שבעת חג הגז שנחגג בנחלתו הוא ציווה על נעריו להרוג את אמנון בזמן שיכרונו. אחר הרצח ברח אבשלום אל אבי אמו לגשור וישב שם שלוש שנים, ורק לאחר מסע שכנועים של שר הצבא יואב בן צרויה הרשה דוד לאבשלום לחזור לביתו. אבשלום מתואר כיפה תואר וחלק לשון שמשך אחריו את העם בחנופה ובהבטחות, ואף מרד באביו כדי לקחת ממנו את המלוכה. בעת המרדף אחריו, כאשר שיערו של אבשלום הסתבך בענפי אלה, הרג אותו יואב למרות הוראתו המפורשת של דוד לא לפגוע בו.

ווייז: נחנה את הרכב ליד בית הכנסת ברחוב לאה – כ־50 מטר מהכניסה לרחוב אבשלום.

האימון: לחימום נקיף בריצה קלה בדרגת קושי 4 את הרחובות לאה ואבשלום ונבצע מתיחות דינמיות לשריר הירך האחורי והקדמי. לאחר מכן נחלק את האימון לשלושה חלקים של 15 דקות כל אחד.

חלק ראשון: נקיף ארבע פעמים בקצב מהיר את רחוב אבשלום ונחזור לנקודת ההתחלה דרך רחוב לאה. בין סיבוב לסיבוב ננוח במשך דקה, ובסוף ארבעת הסיבובים ננוח במשך שתי דקות וחצי.

חלק שני: נבצע 100 סקוואטים נגד משקל גוף, 100 שכיבות שמיכה ו־100 כפיפות בטן, ובסיום ננוח במשך ארבע דקות.

חלק שלישי: נקיף שש פעמים בקצב מהיר את רחוב אבשלום. בין סיבוב לסיבוב ננוח במשך דקה.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

 

טיפ תזונה: שונית הראל, הנטורופתית של סטודיו 2aim, ממליצה על אכילת בטטה מחמש סיבות: 1. בטטה אחת מהווה כ־15 אחוז מתצרוכת הסיבים ליום ובכך מונעת עצירות ומשפרת את תנועתיות המעיים. 2. למרות מתיקותה, הערך הגליקמי שלה נמוך משל תפוח אדמה ולכן היא הרבה יותר בריאה. 3. יש בה כמות נאה של ויטמין A אשר מסייע בהגנה על העיניים, מחזק את העצמות ואת השיניים ומשפר את מראה העור. 4. הבטטה עשירה בוויטמינים מסוג B ומגנזיום אשר מסייעים לאיזון מערכת העצבים, ובכך היא מרגיעה ומשפרת את מצב הרוח. 5. הבטטה מכילה ויטמין C ונוגדי חמצון שמונעים דלקות ומחזקים את המערכת החיסונית.

קציצות בטטה אפויות:

המצרכים: שתי בטטות אפויות, ביצה, 3-2 כפות קמח כוסמין מלא או קמח טף או קמח עדשים כתומות, חצי כפית אבקת אפייה ללא אלומיניום (לא חובה), מעט מלח, קורט אגוז מוסקט או קינמון או שניהם, שמן זית להברשה או בתרסיס.

אופן ההכנה: מרוקנים את תוכן הבטטות האפויות לתוך קערה. מועכים עם מזלג, מוסיפים ביצה אחת ומערבבים. מוסיפים את הקמח, את אבקת האפייה, את המלח ואת תבלינים. באמצעות כף יוצקים תלוליות על נייר אפייה משומן, משטחים עם גב הכף ומורחים מעט שמן זית. אופים בתנור בחום בינוני-גבוה (200 מעלות) בין 15 ל־20 דקות עד להתייצבות ולהזהבה. מקררים את קציצות הבטטה ומגישים עם טחינה או עם יוגורט בצד.

 

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר