רחוב גוטל לוין
רחוב גוטל לוין

חלב עמיד

והשבוע: רחוב גוטל לוין

פורסם בתאריך: 3.2.18 21:39


היסטוריה: משה גוטל לוין (1976-1880) היה פעיל ציבור בתקופת המנדט. הוא נולד בליטא, עלה לארץ עם הוריו בשנת 1893, השתקע בירושלים ולמד בישיבה. בשנת 1899 הוא נשא לאשה את צפורה סלומון – בתו של יואל משה סלומון – עבר איתה לחיפה, ותרם לחיפה בכמה תחומים: הוא היה חבר הוועד הלאומי, כיהן כיו”ר ועד הקהילה בחיפה, היה פעיל בלשכת המסחר שלה, ישב בראש מועצת המנהלים של בית הספר הריאלי ושל הטכניון, שימש נשיא לשכת הכרמל של בני ברית, נשיא כבוד ברוטרי ויו”ר לייט האוס – בית הספר לעיוורים. על פועלו למען העיר זכה גוטל לוין בתואר אזרח כבוד של חיפה.

ווייז: נחנה את הרכב בתחילת רחוב גוטל לוין.

האימון: היקף הרחוב הוא 1,580 מטר. לצורך חימום נקיף את הרחוב פעמיים, ואחר כך נבצע מתיחות אקטיביות. הדגש באימון הוא על קצב ריצה גבוהה.

סיבובים 1 ו־2: נקיף את הרחוב כאשר דרגת הקושי הנשימתי בריצה תהיה 5.

סיבובים 5-3: נקיף את הרחוב כאשר דרגת הקושי הנשימתי בריצה תהיה 8.

סיבובים 8-5: נקיף את הרחוב כאשר דרגת הקושי הנשימתי בריצה תהיה 9.

זמן המנוחה בין כל סיבוב יהיה 90 שניות. רצוי להצטייד בסטופר כדי לבדוק אם קצב הריצה משתנה כאשר דרגת הקושי הנשימתי היא 8 ו־9. שימו לב: תיתכן תחושת בחילה כתוצאה מהתחמצנות.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

 

חומצת חלב: כמה פעמים, למרות העבודה הקשה, אתם נוחלים אכזבה מפני שההשקעה שלכם אינה מביאה תוצאות? בדיקת פרופיל חומצת חלב היא הבדיקה היעילה ביותר לתכנון נכון של עצימות האימון. יש שני מבחני מעבדה שמודדים ומעריכים את יכולתו האירובית של ספורטאי – פרופיל חומצת חלב וצריכת חמצן מרבית. בדיקת פרופיל חומצת חלב מיועדת בעיקר לספורטאי סיבולת כמו רצים, רוכבי אופניים, שחיינים ומתאמנים בחדר כושר על יכולותיהם האירוביות. אבל מהי בעצם חומצת חלב? חומצת חלב היא מולקולה קטנה שנוצרת בתאי השריר ומפעפעת אל הדם. כאשר ריכוז חומצת החלב עולה בשריר ונוצר הפרש ריכוזים בין התא לדם, חומצת חלב מפעפעת לדם ומשם לשרירים פעילים ולאיברים אחרים ומשמשת כספק אנרגיה. חומצת חלב מצויה בדם בכל מצב. במנוחה ריכוזה בדם הוא 2-1.5 מילימול לליטר. בשעת מאמץ רמת חומצת חלב בדם עולה בשל העלייה בקצב היווצרותה בשריר הפעיל, וקצב סילוקה קטן. רמות גבוהות של חומצת חלב מעלות את רמת החומציות בדם וגורמות לעייפות, ובערכים גבוהים אף להפסקת העבודה. פרופיל חומצת החלב או הסף האנאירובי הוא העומס (קצב ריצה, הספק עבודה) שבו מופר האיזון בין ייצור חומצת חלב לבין פינויה. זהו למעשה העומס או הדופק שבו נוכל להתמיד בפעילות בלי שריכוז חומצת חלב יעלה וימנע את המשך הפעילות. פרופיל חומצת החלב נקבע במבדק מאמץ שמתבצע על ארגומטר המותאם לאופי הספורט של הספורטאי. לדוגמה, רץ ייבדק על מסילה נעה, רוכב אופניים ייבדק על ארגומטר אופן או על אופניו, וחותר ייבדק על סימולטור חתירה. מבדק המאמץ הוא מדורג – ממאמצים קלים מאוד עד למאמצים עצימים ביותר. בבדיקה נלקחות מהנבדק דגימות דם לצורך קביעת ריכוז חומצת החלב שבו, וכן נמדד הדופק בסוף כל שלב. משך כל שלב הוא ארבע דקות. תוצאות המבדק יכולות לשמש כהתוויה לתכנון האימון כדי להשיג את מטרות האימון. קצבי הריצה ותוואי הדופק יגזרו את עומס העבודה (קצב ריצה, הספק) ואת הדופק לאימונים השונים.

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר