רחוב דוד פינסקי
רחוב דוד פינסקי

ירידה לצורך עלייה

והשבוע: רחוב דוד פינסקי

פורסם בתאריך: 13.1.18 20:49

היסטוריה: דוד פינסקי (1959-1872) היה סופר יידי ומגדולי מחזאי היידיש של המאה ה־20. הוא נולד במוהילב שבלרארוס (בתחום המושב היהודי של האימפריה הרוסית), עבר למוסקבה בצעירותו ושם למד רפואה. בהמשך הוא עבר לווינה להשלמת לימודיו, ובשנת 1896 המשיך לברלין בדרכו מערבה. כעבור שלוש שנים הוא היגר לארצות הברית והשתקע בניו יורק. בארצות הברית פרחה יצירתו הסיפורית והמחזאית של פינסקי, ומחזותיו הוצגו במאות במות בכל רחבי התפוצה היהודית. מחזהו המפורסם “היהודי הנצחי” הוצג על ידי תיאטרון הבימה בשנת 1906, והקנה פרסום ויוקרה לתיאטרון הצעיר. בשנת 1949, לאחר מלחמת העולם השנייה, עלה פינסקי לישראל והשתקע בחיפה, וביתו הפך לבית ועד עבור יוצרי היידיש שהתקבצו בארץ. את שנותיו האחרונות הוא הקדיש לקידום תרבות היידיש בארץ ובעולם, ובסך הכל הוא פרסם יותר מ־70 כרכים ביידיש – מחזות, רומנים, נובלות, ספרי זיכרונות, מסות ומאמרים – שרק חלק קטן מהם תורגם לעברית. בשנת 1952 קיבל פינסקי אזרחות כבוד של העיר.

ווייז: נחנה את הרכב ברחוב קלר בכרמל הוותיק.

האימון: אורך המסלול הוא 1.4 ק”מ (רחוב דוד פינסקי שאורכו הוא 600 מטר, רחוב קלר שאורכו הוא 200 מטר ושדרות הצבי שאורכם הוא 600 מטר). נרוץ את המסלול ארבע פעמים, ובסך הכל 5.6 ק”מ. האימון משלב ירידות חדות ועליות חדות, ולכן חשוב לשים דגש על טכניקה נכונה שנלמדה באימונים הקודמים.

פעם ראשונה: מכיכר עץ הזית ברחוב קלר עד סוף שדרות הצבי נרוץ בקצב קל במשך 120 שניות ונלך במשך 30 שניות. משדרות הצבי ועד סוף רחוב פינסקי נרוץ בקצב קל במשך 30 שניות ונלך במשך 60 שניות. בסיום ננוח במשך שתי דקות.

פעם שנייה: מכיכר עץ הזית ועד סוף שדרות הצבי נרוץ בקצב קל במשך 180 שניות ונלך במשך 30 שניות. משדרות הצבי ועד סוף רחוב פינסקי נרוץ במשך 60 שניות ונלך במשך 30 שניות. בסיום ננוח במשך שתי דקות.

פעם שלישית: מכיכר עץ הזית ועד סוף שדרות הצבי נרוץ במשך 240 שניות ונלך במשך 15 שניות. משדרות הצבי ועד סוף רחוב פינסקי נרוץ במשך 120 שניות ונלך במשך 30 שניות. בסיום ננוח במשך שלוש דקות.

פעם רביעית: מכיכר עץ הזית ועד סוף שדרות הצבי נרוץ את כל הירידה, ומשדרות הצבי ועד סוף רחוב פינסקי נרוץ במשך 240 שניות ונלך במשך 15 שניות.

 

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפ תזונה: רותם להב הדיאטנית הראשית של סטודיו 2aim ממליצה על אגוז המקדמיה, שנחשב לאחד מהאגוזים הטובים ביותר. אגוזי המקדמיה הם קטנים בצורתם ובעלי מרקם חמאתי, פריך וטעים. הם גדלים בארצות שבהן אקלים טרופי כמו אוסטרליה, ברזיל ודרום אפריקה. אגוזי המקדמיה אגוזי המקדמיה עשירים בוויטמין A, ברזל, חלבונים, תיאמין, ריבופלבין, ניאצין וחומצה פולית. כמו כן, הם מכילים כמות נאה של אבץ, נחושת, סידן, אשלגן, זרחן ומגנזיום. אגוזי המקדמיה מכילים גם נוגדי חמצון כמו פוליפנולים, חומצות שומן, פלבונואידים וסלניום, והם מהווים מקור טוב לפחמימות כמו סוכרוז, פרוקטוז, גרוקטוז, גלוקוז ומלטוז ולפחמימות מבוססות עמילן. בשל כל אלה מסייעים אגוזי המקדמיה להימנעות ממחלות לב, להרזיה ולבריאות העצם והמוח. לכן מומלץ לצרוך ארבעה-חמישה אגוזי מקדמיה ביום.

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו.

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר