האיצטדיון העירוני
האיצטדיון העירוני

מבחן מאמץ

והשבוע: האיצטדיון העירוני

פורסם בתאריך: 8.7.17 18:16

היסטוריה: האיצטדיון העירוני, הממוקם במבואות הדרומיים של חיפה, החליף לפני שלוש שנים את איצטדיון קרית אליעזר שנבנה בשנת 1955. האצטדיון, שבו 30,870 מקומות ישיבה, נקרא על שם איש העסקים סמי עופר, שמימן כ-15 אחוז בלבד מעלות הקמתו. הנחת אבן הפינה התקיימה בשנת 2009, ועבודות ההקמה החלו כעבור שנה. האיצטדיון תוכנן בהתאם לדרישות אופ”א דרגה 4, ובתוכנית המקורית הוא נקרא “קריית הספורט חיפה”, אך בסופו של דבר נבנו רק האיצטדיון ומתחם מסחרי שעדיין אינו פעיל. בעלות ההקמה המוערכת בחצי מיליארד שקל היו שותפים עיריית חיפה (103 מיליון שקל), הטוטו (135 מיליון שקל), ומשפחת עופר (75 מיליון שקל), ואל כספי המימון התווסף גם חלק מההכנסות ממכירת הקרקעות באיצטדיון קרית אליעזר (30 מיליון שקל). ב־17 ביוני 2014 קיבל האיצטדיון אישור סיום בנייה רשמי.

ווייז: נחנה את הרכב בשכונת נאות פרס, סמוך לאצטדיון.

האימון: היקפו של האיצטדיון הוא קילומטר אחד. אנו נקיף אותו שבע פעמים, ובסך הכל שבעה ק”מ, בדגש על קצב ריצה בינוני. זמן המנוחה בין מקטע למקטע יהיה 90 שניות. רצוי להצטייד בסטופר בסיבובים 7-3 כדי לבחון אם קצב הריצה השתנה מסיבוב לסיבוב. לפני תחילת האימון נערוך חימום הכולל הקפה אחת של האצטדיון בריצה קלה ומתיחות שרירים אקטיביות.

פעם ראשונה: נקיף את האיצטדיון כשדרגת הקושי הנשימתי בריצה תהיה 4.

פעם שנייה: נקיף את האיצטדיון כשדרגת הקושי הנשימתי תהיה 6.

פעמים שלישית-שביעית: נקיף את האיצטדיון כשדרגת הקושי הנשימתי תהיה 7.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפ כושר: חוק הספורט מחייב ספורטאים פעילים הרשומים באיגודי הספורט השונים לבצע בדיקת מאמץ לפחות פעם בשנה, אבל רוב העוסקים בפעילות גופנית הם חובבים שברוב המקרים קובעים מה הם יכולים לעשות ומה לא על סמך תחושה. מצד אחד ברור שיש פער אדיר בין אורח החיים של ספורטאי מקצוען לזה של חובבן, ומצד שני נוצר בשנים האחרונות מעמד ביניים הולך וגדל שבו אפשר למצוא רצי מרתון ואולטרה, טריאתלטים ואנשי ברזל, ולמרות שהספורט אצלם הוא תחביב הם משקיעים בו הרבה זמן, כסף ובעיקר רצינות. מבחן מאמץ בוחן את תפקוד הלב בזמן מאמץ. מכיוון שבזמן מאמץ הלב עובד קשה יותר מאשר במנוחה, הבדיקה עשויה לחשוף בעיות שלא נצפו במנוחה. בדיקת מאמץ נערכת לרוב על הליכון או על אופניים, ובמהלכה נערך רישום של אק”ג, של קצב הלב ושל לחץ הדם. אם מבחן המאמץ תקין, לרוב לא יהיה צורך בבדיקות נוספות, אך אם תוצאות הבדיקה מצביעות על סימנים לסיכון גבוה, הנבדק יופנה לצנתור ללא בדיקות נוספות. אם בדיקת המאמץ מעלה חשד לאיסכמיה לבבית, בדרך כלל יופנה הנבדק לבדיקת הדמיה (מיפוי לב במאמץ או אקו במאמץ) שהן בדיקות מדויקות יותר. אם בדיקת ההדמיה מאשרת את החשד שהעלה מבחן המאמץ יופנה הנבדק לצנתור לב.

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר