נוף לים

והשבוע: רחוב ויצו

פורסם בתאריך: 23.9.17 20:42

היסטוריה: ראשי התיבות של ויצו הם Women International Zionist Organization (ארגון ציוני בינלאומי לנשים). הארגון נוסד בשנת 1920 בלונדון, ומטרתו העיקרית היתה להכשיר נשים ונערות לציונות, לבניית הארץ ולפעולות למען בריאותם וחינוכם של ילדי ישראל. בשנת 1949 הועברה הנהלת ויצו מאנגליה לישראל. לארגון סניפים רבים ברחבי העולם למעט בארצות הברית, שם פועל ארגון הדסה. ארגון ויצו פועל כיום בתחומי חינוך, תרבות ועבודה סוציאלית ומפעיל מעונות יום, מועדונים, לשכות לייעוץ משפטי ועוד.

ווייז: נחנה את הרכב בקצה רחוב ויצו בכרמליה ונרד בשביל הצופה אל הים עד שנגיע לרחבה הגדולה.
האימון: לצורך חימום נרוץ שלוש פעמים מהרחבה ועד קצה העלייה בריצה קלה בדרגת קושי 4, ונבצע מתיחות דינמיות לשרירי הירך האחורי והקדמי. לאחר מכן נרד בחזרה בשביל המסומן את כל המסלול שאורכו קילומטר אחד והגובה המצטבר שלו הוא 270 מטר. האימון הוא טכני מאוד ודורש מיומנות בירידה ובעלייה. לכן נרד בזהירות את המסלול ונעלה אותו בחזרה. רובכם תוכלו לעלות בהליכה בלבד בגלל השיפוע החזק, והמעוניינים להפוך את האימון למאתגר יבצע את המסלול פעמיים.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפ לטכניקת ריצה בריצות שטח: אלמנט קריטי בריצות שטח, שחשיבותו פחותה בהרבה בריצות כביש, הוא טכניקת הריצה. ככל שהשטח מאתגר יותר כך לטכניקת הריצה יש חשיבות רבה יותר. בשל כך, ריצות בירידה במסלול תלול וסלעי מצריכות מלבד גוף חזק גם שיווי משקל, קואורדינציה וזריזות. חשוב לתרגל אלמנטים אלה מבעוד מועד שכן במישור או בירידה יהיה לרצים שפיתחו מיומנויות אלו יתרון עצום על פני אלה שאינם מיומנים בכך. ראשית, יש לחזק את שיווי המשקל באמצעות תרגילים ייעודיים כמו עמידה על רגל אחת, עמידה על משטחים לא יציבים, הליכה על חבל/קורה, קפיצות על רגל אחת ותרגילי דילוג וקואורדינציה הכרוכים בהעברת משקל מרגל לרגל. לאחר שיושג שיפור בשיווי המשקל אפשר לצאת לשטח ולהתנסות בתנאים המקבילים לאלה של התחרות. אלה יכולים להיות קרקע סלעית, מדרגות סלע, חול עמוק ועוד. נוסף על כך יש לבצע אימוני טכניקה בתנאי שטח הדומים לתוואי התחרות – אלה יאפשרו ריצה מהירה יותר וגם בטוחה יותר.

 

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר