גן מניה שוחט
גן מניה שוחט

על מאמץ ומנוחה

והשבוע: גן מניה שוחט

פורסם בתאריך: 23.12.17 18:39

היסטוריה: לגן מניה שוחט במרכז הכרמל יש מבנה מעגלי עם שבילי כניסה ויציאה לרחוב מוריה, לסמטת קלר ולשדרות הברושים. במרכזו של הגן, המוקף בעצי אורן, יש רחבת דשא ומזרקה הנושאת כתובת לזכרה של מניה שוחט לבית וילבושביץ’ שנולדה בשנת 1880 בבלרוס ומתה בשנת 1961 בישראל. שוחט היתה מהדמויות המרכזיות של העלייה השנייה, מייסדת קולקטיב הפועלים בחוות סג’רה ואשתו של מייסד תנועת השומר יצחק שוחט. מדי שנה, לצד פסטיבל הסרטים, מארח הגן שוק ססגוני אשר מושך מבקרים מכל הארץ. באופן שוטף משמש הגן מדרכת מעבר להולכי הרגל ממרכז הכרמל לאחוזה, הכרמל הוותיק וכרמליה.

ווייז: נחנה את הרכב ברחוב קלר.

האימון: היקפו של הגן הוא 200 מטר והאימון יורכב מהקפות שלו בקצבים משתנים. כחימום נקיף את הגן פעם אחת בקצב קל ולאחר מכן נבצע מתיחות דינמיות. בחלקו הראשון של האימון נקיף את הגן עשר פעמים – פעם אחת במהירות מקסימלית ופעם נוספת בקצב קל להתאוששות, וחוזר חלילה. בחלק השני נקיף את הגן שש פעמים – פעם אחת במהירות מקסימלית ובסיומה נבצע 30 סקווטים, ופעם אחת בהליכה להתאוששות, וחוזר חלילה. בחלק השלישי נקיף את הגן שש פעמים – פעם אחת במהירות מקסימלית ובסיומה נבצע 20 שכיבות שמיכה על הספסל, ופעם אחת בהליכה להתאוששות, וחוזר חלילה. בחלק הרביעי והאחרון נקיף את הגן שש פעמים – פעם אחת במהירות מקסימלית ובסיומה נבצע 30 כפיפות בטן, ופעם אחת בהליכה להתאוששות, וחוזר חלילה. בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

 

טיפ כושר: אימון הפוגות (ובאנגלית – אינטרוולים) מתייחס למה שקורה בין קטעי הריצה המהירים בתוך האימון, כלומר לקטעי ההתאוששות מהריצה המהירה שהם מהותו של האימון. לפיכך השם המתאים לו הוא אימון מהירות (ובאנגלית – Speed Workout). אימון זה מלמד אותנו לרוץ מהר. בניגוד לפרטלק, מדובר באימון סדור ומתוכנן בקפידה מראש, שכדאי לערוך באיצטדיון או על מסלול מוכר ונוח לריצה מהירה שבו המרחקים הם מדודים ומוכרים לנו היטב. אימון הפוגות הוא אימון קשה שמטיל על הגוף עומס גדול – הקטעים הקצרים, של פחות מ־400 מטר, יוצרים עומס רב על המפרקים, על הגידים, על השרירים ועל השלד – והוא מקור לחלק גדול מהפציעות, במיוחד כאשר אנחנו בתקופות של רגישות בגוף או בתחילתו של עומס יתר.

בגלל האופי המסוכן של אימוני המהירות, אסור להתחיל בהם אלא אם יצרנו כבר את הבסיס הנכון עבורם. נשלב אימוני מהירות בתוכנית האימונים רק לאחר שתושלם בניית הבסיס, כלומר לאחר שבמשך שלושה חודשים רצנו לא פחות מ־30 ק”מ בשבוע ולאחר שביצענו לפחות ארבעה אימוני עליות. יש להתחיל את אימוני המהירות באופן שמרני וזהיר, ולהעלות את העצימות בהדרגה. במהלך האימונים יש להקפיד על חימום, על שחרור ועל מתיחות, ובסיומם יש לערוך מנוחה אקטיבית בדרך של ריצת התאוששות או פעילות קלה אחרת כמו רכיבה קלה על אופניים או שחייה.

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר