שדרות אבא חושי
שדרות אבא חושי

עם יד על הדופק

והשבוע: שדרות אבא חושי

פורסם בתאריך: 26.11.17 02:44

היסטוריה: אבא חושי (1969-1898) היה ראש העיר חיפה משנת 1951 עד שנת מותו. הוא נולד בגליציה, שם היה מפעילי החלוץ והשומר הצעיר. בשנת 1920 עלה חושי לישראל, עבד כפועל בסלילת כביש חיפה-ג’דה, בייבוש ביצות ובחקלאות בקיבוץ בית אלפא. הוא למד את השפה הערבית ושלט בה. בשנת 1925 הוא הביא ארצה את כל משפחתו, עבר לחיפה ועבד כפועל בנמל, שם החלה הקריירה הציבורית שלו. חושי היה פעיל בארגון סבלי הנמל, ארגן את העלאתם של 500 פועלי נמל יהודים ומשפחותיהם מסלוניקי ושקד על סידורם בעבודה. הוא שימש מנהל לשכת העבודה בחיפה, ומשנת 1931 כיהן כמזכיר מועצת פועלי חיפה (מפ”ח), כאשר במסגרת תפקיד זה הוא הקים את מערכת מוסדות ההסתדרות בעיר. חושי היה ציר ברשימת ההסתדרות בקונגרסים הציונים בשנים 1935 ו־1937, וכתב מאמרים ב”דבר” וב”הפועל הצעיר” וחוברות על האיגוד המקצועי. עם קום המדינה נבחר לכנסת הראשונה מטעם מפא”י, ומשנבחר בשנת 1951 לראשות העירייה הוא התפטר מהכנסת והתמסר לתפקידו החדש. במשך תקופת כהונתו כראש העיר הוקמה וטופחה מערכת החינוך, הוקם המכון הראשון בארץ לטיהור מי שפכים, נבנתה הכרמלית ונוסדו מוסדות ציבור ובהם אוניברסיטת חיפה, בית הספר לרפואה שליד הטכניון והמרכז היהודי-ערבי בית הגפן. בפעילותו למען העיר שם חושי דגש על פיתוח התעשייה, ובמקביל תמך בהקמת מוסדות תרבות כמו התיאטרון העירוני ותזמורות הנוער. על שמו נקרא הרחוב שעובר ליד אוניברסיטת חיפה ונקרא קודם לכן דרך דליה.

ווייז: נחנה את הרכב סמוך לצומת דניה.

האימון: כחימום נרוץ בקצב קל מצומת דניה עד לצומת הרחובות אבא חושי ואיינשטיין. במהלך הריצה נבצע שלושה מקטעים של עשר שניות שבהם נגביר את מהירות הריצה ולאחר מכן נבצע מתיחות דינמיות. במסגרת האימון נרוץ מצומת איינשטיין עד לצומת דניה, הלוך וחזור פעמיים וחצי, ובסך הכל חמישה ק”מ. נרוץ הכי מהר שאפשר, נמדוד את הדופק הממוצע של חמשת הקילומטרים (לא כולל ריצת החימום), נחלק אותו ב־1.01 ונקבל את דופק הסח”ח (סף חומצת חלב). בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפ כושר: קיים הבדל בין בדיקות מעבדה לבדיקות שדה במבדק סח”ח. לדברי ד”ר יואב מקל, בבדיקות מעבדה מתאפשר להעריך באופן מדויק את תפקודה של קבוצת שרירים ספציפית. כיום קבוצות מחקר גדולות ומרכזי ספורט בין לאומיים מנסים לייצר מכשירי בדיקה מעבדתיים שימחישו ויתקרבו כמה שיותר לנעשה בשטח. כך אנו מוצאים מכשירים ענקיים שמדמים רכיבה על אופניים בצורה הטבעית ביותר. לעומת זאת, מבחן שדה לבדיקת סח”ח הוא שיטה פשוטה שכל אחד יכול לבצע לעצמו והוא מהווה מדד אמין לדופק הסח”ח. מבצעים חימום קל של כעשר דקות, רצים חמישה ק”מ במהירות הכי גבוהה שאפשר (אך כזו שתוכלו לסיים בה את כל המרחק בלי להאט בצורה משמעותית לקראת הסוף), מודדים את הדופק הממוצע של חמשת הקילומטרים, מחלקים אותו ב־1.01 ומקבלים את דופק הסח”ח. לאחר שמתקבלת התוצאה ניתן לגזור טווחי דופק לאימונים שונים (Zones) כדי להתאמן בצורה יעילה יותר ומותאמת אישית.

 

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר