שייק ירוק
שייק ירוק

שייק איט

והשבוע: רחוב תל מאנה

פורסם בתאריך: 4.11.17 16:58

היסטוריה: מרדכי צבי מאנה (1886-1859) היה צייר, משורר וסופר עברי יליד ליטא. הוא קיבל חינוך מסורתי וכללי ואחר כך למד ציור בווילנה, שם גם כתב את שיריו הראשונים – שירי טבע ואביב ששיקפו את נופה של וילנה וסביבתה. בשנת 1880 נסע מאנה לפטרבורג כתלמיד האקדמיה לאמנויות והצטיין בה כצייר דיוקנאות. בנוסף פרסם שירים ומאמרים בכתבי העת “המליץ” וב”הצפירה”. בסוף ימיו כתב את שירו “משאת נפשי” שבו הביע את כיסופיו לארץ ישראל, שהיה לאחד מהשירים הנפוצים בפי העם היהודי.

ווייז: נחנה את הרכב בכניסה לרחוב תל מאנה, סמוך למרכז הרפואי כרמל.

האימון: המסלול המעגלי יקיף את כל הרחוב – מאחורי בית החולים עד לכיכר המפגש עם רחוב מאפו. את האימון נחלק לשלושה חלקים של רבע שעה כל אחד, ובסך הכל 45 דקות. כחימום נקיף פעמיים בריצה קלה את רחוב תל מאנה, ולאחר מכן נבצע מתיחות דינמיות לשריר הירך האחורי והקדמי.

חלק ראשון: נקיף את הרחוב פעמיים בקצב מהיר, כאשר בין שני הסיבובים ננוח במשך דקה וחצי. בסיום הסיבוב השני ננוח במשך שתי דקות.

חלק שני: נקיף את הרחוב שלוש פעמים בקצב מהיר, כאשר בין שלושת הסיבובים ננוח במשך דקה וחצי. בסיום הסיבוב השלישי ננוח שתי דקות וחצי.

חלק שלישי: נקיף את הרחוב בקצב מהיר ארבעה פעמים, כאשר בין ארבעת הסיבובים ננוח במשך דקה.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

 

טיפ תזונה: על נפלאות השייק הירוק מסבירה שונית הראל, הנטורופתית של סטודיו 2aim, שלדבריה יש שש סיבות לשתות שייק ירוק על קיבה ריקה: 1. שייקים מספקים סיבים תזונתיים שתורמים לבריאות הגוף ולפעילות מעיים תקינה, מפחיתים את רמות הכולסטרול בדם, תומכים בתהליכי העיכול וגורמים לתחושת שובע, ולכן אפשר להחשיב שייק כארוחה לכל דבר. הסיבים התזונתיים שאינם מסיסים במים מוסיפים נפח לצואה ומסייעים לה לצאת בקלות מהמעי הגס, וכך הצטברות הרעלים יורדת. 2. שייקים מקלים על מערכת העיכול משום שנוצרת ספיגה מהירה של ויטמינים, מינרלים, אנזימים ואנטי אוקסידנטים באמצעות מעבר מהיר יחסית של תוכן הקיבה למעיים. 3. השייקים מספקים נוזלים נוספים לחילוף החומרים של הגוף, ושתייה מספקת יכולה להעלות את קצב חילוף החומרים ב־30 אחוז. 4. השייקים מכילים נוגדי חמצון ומנטרלים את הרדיקלים החופשיים שעלולים לגרום נזק לתאי הגוף, הזדקנות ועלייה בסיכון ללקות במחלות. 5. שייקים מעלים את רמת הבסיסיות של הגוף בעוד שאכילת מזונות מהחי מעלה את רמת החומציות שמקשה על פעולת הכליות וגוזלת מינרלים כמו סידן. 6. שייקים ירוקים מכילים כלורופיל שמצוי בצמחים ושמסייע לגוף לייצר המוגלובין, ובכך הוא מגדיל את כמות החמצן שמגיע לתאים ולמוח ומגביר את הערנות ואת בהירות המחשבה.

מתכון לשייק ירוק: מערבבים בשייקר תפוח, בננה בשלה, 2-1 חופני עלי תרד שטופים או עלי חסה משי, חצי כוס מים או חלב שקדים ומעט קרח. אפשר להוסיף חופן קשיו מושרה במים רותחים לתוספת שומנים בריאים, לתחושת שובע ולהורדת קצב ספיגת הסוכר בדם, ושתי כפות זרעי צ’יה לתוספת סידן, ברזל וחלבון מן הצומח. מי שצריך חיזוק מתוק יכול להוסיף תמר אחד מגולען.

 

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר