הכוויות על בטנה של המטיילת (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
הכוויות על בטנה של המטיילת (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

אבחון אינטרנטי לכווייה אקזוטית

פריחה כתגובה למשקה מוחיטו שהופיעה על בטנה של מטיילת ישראלית בקובה אובחנה און ליין על ידי מומחה עור של שירותי בריאות כללית

פורסם בתאריך: 14.12.17 12:00

כאשר מטיילת חיפאית בילתה על חוף הים בקובה ונהנתה מהשמש כשכוס מוחיטו בידה, היא לא שיערה לעצמה שזה יסתיים בפריחה מבהילה מלווה בגירוד. כעבור כמה ימים הופיעו כתמים על בטנה שנראו כמו כווייה ושלוו בגרד מטריד.

"הייתי בטוחה שחטפתי מחלת עור אקזוטית ולא ידעתי למי לפנות בקובה”, היא מספרת, “פניתי לייעוץ און ליין של שירותי בריאות כללית, ותוך זמן קצר חזר אלי ד”ר יורי שקלר”.

לבקשתו של הרופא צילמה המטיילת את הכוויות ושלחה לו את הצילום. “הוא תחקר אותי ושאל אם במקרה שתיתי מוחיטו”, מספרת המטיילת, “אמרתי לו שכן ושטיפות של המשקה ניתזו על הבטן שלי. הרופא קבע שכל הנתונים מעידים שיש לי כוויית מוחיטו והסביר לי שזו תגובה למגע עור עם פירות מסוימים בשילוב עם חשיפה לשמש. הוא המליץ על מריחת משחה של סטרואידים. הפריחה אמנם נמשכה עוד כמה ימים, אבל הייתי פחות מוטרדת כשהבנתי שאין מדובר באיזו מחלת עור קשה ונדירה”.

 

 

ד"ר יורי שקלר (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

ד"ר יורי שקלר (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

 

 

ד”ר שקלר, מומחה ברפואת עור במרכז הרפואי לין ובכללית און ליין: “פיטופוטודרמטיטיס הוא סוג של דלקת עור ממגע שמתפתחת אצל אנשים מסוימים לאחר חשיפה למרכיבי צמחים כמו מיץ, עלים ופרי, ובעיקר גזר, סלרי, פרי הדר, לרוב ליים, תאנים ומנגו, ביחד עם חשיפה לשמש. התסמינים מתבטאים לעתים בכתמים אדמדמים בצקתיים, לרוב בפיזור קווי ליניארי. התופעה עלולה להותיר כתמים היפרפיגמנטריים למשך שבועות ואף חודשים”.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר