האחים ג'וני שהלה ומחמוד עבד אל-מועטי עם המטופלת אודליה (צילום: אלי דדון)
האחים ג'וני שהלה ומחמוד עבד אל-מועטי עם המטופלת אודליה (צילום: אלי דדון)

אחים מכרמל הצילו אשה שהתמוטטה ברחוב

שני עובדים מהמערך הקרדיולוגי בבית החולים, שהיו בדרכם הביתה, הבחינו באשה צונחת על הכביש, ביצעו בה החייאה, הבהילו אותה לחדר המיון, וכעבור כמה שעות חזרו לבית החולים כדי לבצע בה צנתור

פורסם בתאריך: 31.7.17 15:32

שני אחים מהמערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי כרמל, שהיו בדרכם הביתה לאחר סיום משמרת, הצילו את חייה של אשה שהתמוטטה ברחוב. מחמוד עבד אל-מועטי, סגן מנהלת הסיעוד במחלקה הקרדיולוגית, וג'וני שהלה, טכנולוג אחראי של חדר הצנתורים, נוהגים לנסוע ביחד כבר 25 שנה לבתיהם שנמצאים בשכנות זה לזה. השבוע, בדרכם הביתה, הם זיהו אשה שהתמוטטה ושכבה ללא דופק וללא הכרה על הכביש. השניים ביצעו בה החייאה, הבהילו אותה לחדר המיון, וכעבור כמה שעות הם חזרו לבית החולים כדי לבצע בה צנתור.

"סיימתי את העבודה בחדר הצנתורים ב-18:30 בערב, התקשרתי לחבר שלי מחמוד, וסיכמנו שניסע יחד הביתה", מספר שהלה. "פתאום ראינו מולנו גברת שהולכת בצורה מאוד לא יציבה", ממשיך עבד אל-מועטי, "היא התחילה להתנדנד ובבת אחת קרסה ונפלה אל הכביש החשוך".

השניים עצרו את רכבם באמצע הכביש וזינקו לעברה. "בדקנו אותה וראינו שאין לה דופק", מספר שהלה, "מיד התחלנו בהחייאה ובעיסויי לב, ואחרי כמה דקות של עיסויים והנשמה היא פתחה מעט את העיניים ואמרה לנו שהיא לא הרגישה טוב ושהיא בדרכה לחדר המיון". כעבור שניות אחדות איבדה האשה שוב את ההכרה, ושהלה ועבד אל-מועטי הכניסו אותה לרכב שלהם ונסעו במהירות לבית החולים. בחדר המיון קיבל צוות המלר"ד את האשה והעביר אותה בדחיפות לחדר ההלם.

ד"ר עווני אליאס, רופא בכיר בחדר המיון: "מיד חיברנו אותה למוניטור לב. שמענו צפצוף ארוך וראינו קו ישר. הלב לא עבד כלל והיא לא נשמה. התחלנו עם עיסויי לב ועם טיפול תרופתי אינטנסיבי כדי להחזיר אותה לחיים". לאחר דקות ארוכות הצליח הצוות הרפואי להחזיר את הדופק והנשימה של האשה, והיא הועברה להמשך טיפול.

כשצוות המלר"ד נלחם על חייה הבינו שהלה ועבד אל-מועטי כי הם סיימו את תפקידם ונסעו לבתיהם. שהלה לא הספיק להגיע הביתה וקיבל שיחת טלפון מבית החולים. "תגיע דחוף למחלקה", נאמר לו, "יש לנו צנתור דחוף". צוות המצנתרים הבכיר ד"ר נאדר חאדר וד"ר אמנון מרדלר החל בצנתור של האשה וביצע לה בדיקות הדמיה. במהלך הצנתור איבדה שוב המטופלת את ההכרה ואת הדופק, וצוותי הרפואה והסיעוד ביצעו בה החייאה בפעם השלישית והחזירו אותה לחיים.

"במהלך הצנתור וה-CT גילינו שהיא סובלת מתסחיפים ריאתיים שהיו הגורם העיקרי לכל הבעיות", מסביר ד"ר חאדר, "לאחר האבחנה הזרקנו לה חומרים ממיסי קריש והצלחנו להציל אותה". למחרת הצנתור החל מצבה של האשה להשתפר במחלקה לטיפול נמרץ לב.

"אני בדרך כלל אדם בריא", מספרת האשה – אודליה (60), תושבת חיפה שמנהלת משרד פרטי להנדסת בניין, "באותו היום החלטתי לקפוץ לחדר המיון בכרמל כדי לברר למה אני לא מרגישה טוב לאחרונה. נסעתי לבד כי לא העליתי בדעתי שיש סיכוי שאאבד את ההכרה ואתעלף. כנראה שעשיתי משהו טוב בחיים שלי, אלוהים אוהב אותי ודאג שאשאר בחיים. מעכשיו אחגוג שני ימי הולדת – את היום שבו נולדתי ואת היום שבו נולדתי מחדש. תודה לאחים שהלה ועבד אל-מועטי שהיו שם כדי להציל אותי. קיבלתי את החיים שלי במתנה ואני אומרת לכולם רק תודה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר