רינה דהן, מרינה לויש, ד"ר מיוריאל קונופניקי ובובת ההחייאה (צילום: אלי דדון)
רינה דהן, מרינה לויש, ד"ר מיוריאל קונופניקי ובובת ההחייאה (צילום: אלי דדון)

בובת החייאה נתרמה למחלקת ילדים במרכז הרפואי כרמל

התרומה התבצעה במסגרת עמותה שהקימו לפני כשנה שתי עובדות בית החולים למען חולי לוקמיה, אשר הצליחו לגייס עד כה כחצי מיליון שקל

פורסם בתאריך: 13.8.17 13:21

רינה דהן ומרינה לויש, שתי עובדות ותיקות מצוות משרד הקבלה של המרכז הרפואי כרמל,  גייסו כחצי מיליון שקל למען חולי לוקמיה במסגרת העמותה מתגייסים למען חולי לוקמיה, שאותה הן הקימו לפני כשנה. השבוע הן גם תרמו למחלקת הילדים של בית החולים בובת החייאה מיוחדת. את העמותה פתחו השתיים כאשר הן ביקשו לעזור לאשתו של חבר שלקתה בזן נדיר של המחלה.

"אחרי שאספנו את הכסף הבנו שאנחנו צריכות לפתח את העמותה כדי לעזור ליותר אנשים", מספרת דהן שעובדת בכרמל זה 17 שנה ומשמשת יו"ר העמותה אשר מונה שבעה מתנדבים תושבי חיפה. לויש שעובדת בכרמל זה 13 שנה, משמשת כסגניתה. את העמותה מלוות בהתנדבות רואת חשבון ועורכת דין. פעילה נוספת בעמותה היא ישראלה איזק ממשרד הקבלה של כרמל – אמנית שמייצרת חמסות בעבודת יד הנמכרות כדי לייצר הכנסות לעמותה.

כחלק מהחיפושים אחר תורמים הגיעה דהן לקהילת נוצרים שומרי שבת (אדבנטיסטים), שמרכזה נמצא בשדרות בן גוריון במושבה הגרמנית בחיפה. הקהילה תרמה את המרכז לקיום יריד מכירות יד שנייה לטובת העמותה, ובעקבות הצלחת היריד עלה רעיון לפתיחת חנות קבועה, וזאת אכן נפתחה תוך זמן קצר. החנות, שנמצאת ברחוב נורדאו 7 בהדר, בנויה בסגנון יריד וינטג' והיא מתקיימת ממוצרים שנתרמים על ידי אנשים, כשכל ההכנסות ממכירות המוצרים הן קודש לעמותה. את החנות מפעילים מתנדבי העמותה, ויש בה חפצים יקרי ערך ואוספים של בובות פורצלן, בולים, חפצי אמנות, ספרים נדירים ועוד.

כחלק מהתרומות קיבלו דהן ולויש בובת החייאה שהתאימה לשימוש בית החולים. בעצה אחת עם ד"ר מיוריאל קונופניקי, מנהלת מיון הילדים בכרמל, הוחלט לתרום את הבובה למחלקת ילדים. ד"ר קונופניקי: "אנחנו משתמשים בבובה כדי להדריך הורים בהחייאה בסיסית שהיא קריטית להצלת תינוקות, וגם החייאה והנשמות לצוותים הרפואיים שלנו. זאת בהחלט תרומה מיוחדת שעוזרת ותורמת למחלקה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר