אירית מלכה בכנס לסיעוד באלרגיה (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
אירית מלכה בכנס לסיעוד באלרגיה (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

ההמלצה: להימנע מחשיפה לקטון

צוות המחלקה לאלרגיה במרכז רפואי לין מדווח על עלייה משמעותית בתגובות אלרגיות בעור בקרב ילדים בשל מגע עם קטון, אשר מצוי בתכשירי היגיינה וקוסמטיקה

פורסם בתאריך: 18.1.18 15:20

אירית מלכה, האחות האחראית במחלקה לאלרגיה של של שירותי בריאות כללית במרכז הרפואי לין, הציגה בכנס הארצי לסיעוד באלרגיה עבודה שנערכה בהנחייתו של ד”ר יוסף פנסוף – מומחה לאלרגיה ולאימונולוגיה בלין – ושבה דווח על עלייה משמעותית במקרים של אלרגיה למגע עם קטון – חומר שמצוי בתכשירי היגיינה וקוסמטיקה ונמצא בשימוש בתעשייה.

דלקת עור אלרגית ממגע עם קטון נגרמת בעקבות תגובה אלרגית גם במצבים שבהם האדם שבא במגע עם החומר בעבר לא נפגע. החומר חודר את העור ומפעיל תגובת יתר חיסונית מושהית שמובילה להופעת דלקת בעור. בימינו משתמשים ילדים בתמרוקים מגיל צעיר, ולכן נרשמת עלייה בשכיחות תגובות אלרגיות בקרב הילדים. ילדים שסובלים מדרמטיטיס אטופית (אסטמה של העור) חשופים עוד יותר לאלרגני מגע בשל שימוש תכוף בתכשירים לטיפול בעור. נוסף על כך, העור שלהם חדיר יותר, כך ששכיחות הופעת אלרגיית מגע גדולה אצלם יותר מאשר בילדים עם עור תקין.

 

 

 

צוות המחלקה לאלרגיה בלין עד לעלייה ניכרת בשכיחות התגובה האלרגית לקטון מ־2.8 אחוזים בשנת 2006 לשמונה אחוזים בשנת 2015. הביטוי בעור הוא אודם מלווה בגירוד, ותיתכן הופעת שלפוחיות או הפרשה. כאשר האלרגיה נמשכת זמן רב עלולים להופיע סדקים ועיבוי של העור.

האבחון ואיתור הגורם לתופעה האלרגית, במקביל להימנעות מחשיפת הילד לחומר, משפרים משמעותית את איכות החיים של הילדים, מפחיתים את סבלם ומצמצמים את חוסר האונים של ההורים והמטפלים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר