ד"ר אריה ביטרמן, בנו ד"ר ניר ביטרמן ובתו סיון ביטרמן (צילום: המרכז הרפואי כרמל)
ד"ר אריה ביטרמן, בנו ד"ר ניר ביטרמן ובתו סיון ביטרמן (צילום: המרכז הרפואי כרמל)

הקרנה תוך ניתוחית לטיפול בסרטן השד

בכנס הכירורגי הארצי הציג ד"ר אריה ביטרמן, מנהל כירורגית א' במרכז הרפואי כרמל, את שיטת ההקרנה התוך ניתוחית. לצדו הציגו שני ילדיו עבודות מחקר בתחום התמחותם הרפואית

פורסם בתאריך: 31.7.17 07:33

שיטת ההקרנה התוך ניתוחית – אחת משיטות הטיפול המתקדמות ביותר בתחום הטיפול בסרטן השד – הוצגה על ידי ד"ר אריה ביטרמן, מנהל המחלקה כירורגית א' במרכז הרפואי כרמל שמנתח ומטפל באמצעות שיטה זו, הציג אותה בכנס הכירורגי הארצי הדו שנתי שנערך לאחרונה בכפר בלום.

ד"ר ביטרמן הוכיח כי הטיפול באמצעות הקרינה התוך ניתוחית הוא בטוח ובעל תוצאות טובות ושיעור נמוך בחזרתה של המחלה. לדבריו, ייחודיות הטיפול היא בכך שתוך כדי הניתוח להסרת הגידול הסרטני מבוצעת הקרנה ממוקדת לתוך הגידול. מדובר בהקרנה אחת שחוסכת למטופלת כ-30 טיפולי הקרנה חיצוניים והיא  מתאימה לנשים מתחת לגיל 55 עם גידול צינורי מסתנן בשלב הראשון של המחלה. ד"ר ביטרמן ציין כי עד היום נערכו בכרמל יותר מ-600 טיפולים בשיטה זו ואמר: "מדובר במספרים ובמקרים בסדרי גודל של מרכזים גדולים באירופה. אלה מספרים גדולים מאוד ברמה הישראלית ומכובדים מאוד למרכז רפואי כמו כרמל".

בכנס הציגו גם שני ילדיו של ד"ר ביטרמן. ד"ר ניר ביטרמן המתמחה בפלסטיקה הציג עבודה על תיקון בקעים של דופן הבטן לאחר ירידה במשקל עקב ניתוחים בריאטריים, והסטאז'רית סיון ביטרמן הציגה ביחד עם ד"ר איגור סוחוטניק עבודה על השפעת החומר קלריטין על מחזור חיי התא לאחר פגיעה מסוג אסכמיה רפרפוזיה במעי במודל חיה.

"הרגשתי כמו טווס", אמר ד"ר ביטרמן, "גם אשתי רבקה נמצאת בעולם הרפואה ועובדת כרוקחת בבית חולים. בבית שלנו גדלו ודיברו רפואה, והילדים בהחלט ספגו והפנימו. אני גאה בהם מאוד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר