התרמת דם (צילום: דוברות מד"א)
התרמת דם (צילום: דוברות מד"א)

ביום שישי יערוך מד"א את התרמת הדם המסורתית

בכל שנה נערכת התרמת דם מהציבור בערב יום הכיפורים במטרה לסייע ולהקל על המחסור העונתי במלאי הדם של מד"א בתקופת החגים. ההתרמה תיערך בתחנת מד"א ברחוב יצחק שדה 10 בקרית אליהו בשעות 12:30-8:00

פורסם בתאריך: 27.9.17 20:12

מגן דוד אדום מזמין את הציבור להגיע ביום שישי ולתרום דם בתחנה ברחוב יצחק שדה 10 בקרית אליהו. מדובר במסורת של התרמת דם מהציבור בערב יום הכיפורים במטרה לסייע ולהקל על המחסור העונתי במלאי הדם של שירותי הדם של מד"א בתקופת החגים. ההתרמה תחל בשעה 8:00 ותסתיים בשעה 12:30. ניתן גם להזמין צוות מתרימים לקבוצות מארגנות של יותר מ-30 איש באמצעות תיאום עם מוקד שירותי הדם של מד"א.

לפי ההנחיות רשאי כל אדם בגילאים 60-18 לתרום דם. מתחת לגיל 18 נדרש אישור של ההורים או של אפוטרופוס חוקי שיאשר את מתן התרומה. עם זאת קיימות הגבלות שיש להביא בחשבון שלפני שמגיעים לתחנה לתרום דם, ובהן הפסקה של שלושה חודשים מתרומת הדם האחרונה, משקל התורם צריך להיות יותר מ-50 ק"ג, לחץ דם צריך להיות בין 180/100 ל-160/60, לאשה בהיריון אסור לתרום דם ולאחר לידה יש להמתין חצי שנה. כמו כן אסור לתרום דם 12 שעות לפני טיסה, צלילה או ביצוע ספורט אתגרי, והדבר נאסר גם על נהגים במשמרת.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "תרומת דם בערב יום הכיפורים היא מסורת מצילת חיים שתרמה להצלת חייהם של אלפי אנשים במהלך השנים. אין ספק שלהתרמה הזו, שנערכת בעיצומה של תקופת מחסור עונתי בדם בגלל תקופת החגים, יש חשיבות עצומה. אני פונה לכל תושבי חיפה והסביבה להקדיש כמה דקות להצלת חיים ולהגיע ביום שישי לתרום דם כמעשה של חסד לפני כניסתו של יום הכיפורים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר