חיסון קורונה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
חיסון קורונה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

החל מבצע חיסונים נגד שפעת בשירותי בריאות כללית

הדגש במבצע השנה הוא על חיסון ילדים מגיל חצי שנה ועל חיסון נשים הרות שמהווה גם חיסון לילוד עד גיל חצי שנה

פורסם בתאריך: 3.10.17 13:16

שירותי בריאות כללית החלו במבצע חיסונים נגד מחלת השפעת בכל מרפאות הקופה במחוז חיפה וגליל מערבי. במסגרת המבצע גם יוצאות אחיות לבתיהם של מטופלים המרותקים לביתם ומחסנות אותם. סגנית המנהל הרפואי במחוז ד”ר לילך דולב מציינת כי קבוצות היעד למתן החיסון הם בני 65 ואילך, חולים כרוניים, בעיקר אסתמטיים וחולים אונקולוגיים או חולים עם מערכת חיסונית מוחלשת מסיבות נוספות, אנשים שאושפזו בשנה שעברה בשל דלקת ריאות, עובדי מערכת הבריאות, דיירי בתי אבות ומוסדות, נשים הרות וילדים מגיל חצי שנה ועד גיל 12.

“הקיץ מטעה ואנשים נוטים לחשוב שהשפעת אינה רלוונטית”, נמסר מקופת החולים, “אך אנו יודעים שלווירוסים יש לוח שנה משלהם והשעון כבר מתקתק לקראת מגפת השפעת. לכן התחלנו במבצע החיסונים כבר בחודש ספטמבר. מאמץ רב מושקע בהגברת ההיענות של הורים למתן חיסון לילדיהם”.

נושא החיסונים הוא שנוי במחלוקת, אך בכללית מציינים כי חשוב שכל ילד מגיל חצי שנה עד גיל 12, גם ללא כל מחלות רקע, יחוסן נגד שפעת, וכי על חשיבות החיסון מעידה העובדה שכיום הוא ניתן לתלמידי כיתות ב’ ו־ג’ במסגרת בית הספר. עוד צוין כי יעילות החיסון בילדים היא גבוהה במיוחד וכי מחקרים מצביעים על כך שהוא מסייע בהפחתה משמעותית של הסיכון לחלות ולהדביק אחרים.

“שפעת עלולה להיות מחלה מסוכנת בשל סיבוכיה הגוררים דלקות אוזניים, גרון וריאות, ובמצבים הקשים נדרש חיסון ויש גם סיבוכים של תמותה”, נמסר מהכללית, “מתן חיסון נגד שפעת לילדים, שמהווים מקור הדבקה עיקרי, מהווה גם הגנה חשובה מפני תחלואה של ההורים, של האחים ושל הסבים והסבתות שמטפלים בנכדיהם ושנמצאים בקבוצת הסיכון של גילאי 65 ויותר. לצד המימד הבריאותי יש למתן חיסון גם השלכות כלכליות, כי בכך נמנע אובדן ימי עבודה של ההורים בשל מחלת ילדיהם או מחלה שלהם כתוצאה מהידבקות מילדיהם”.

בכללית שמים דגש על מתן חיסון לנשים המתכננות היריון או נשים הרות. בקופת החולים טוענים כי הדבר מבטיח הגנה משמעותית על בריאות העובר ובהמשך על הילוד עד הגיעו לגיל שישה חודשים – רק אז ניתן לתת לתינוק עצמו חיסון. בנוסף, טוענים בכללית, מחקרים מעידים על אפשרות שתחלואה בשפעת של האם ההרה במהלך ההיריון קשורה במומים מולדים: “הוכח כי מתן חיסון לאשה הרה הפחית בכ־50 אחוז את הסיכון לחלות בשפעת. כך גם פוחת מאוד הסיכון ללידה מוקדמת ולהפלה שעלולות להופיע כסיבוך לשפעת במהלך ההיריון. לכן נערכנו במיוחד לעודד נשים הרות להתחסן”.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אייל

    חיסון מיותר לגמרי ש 90% מהרופאים עצמם לא לוקחים אותו. כי הם יודעים שהוא מיותר לגמרי
    יוצרי פאניקה קבועה מידי שנה שמנסים להפטר מכל האשפה שיש להם במחסנים.
    עוד לא ראיתי אדם אחד שקיבל חיסון נגד שפעת ולא חטף אחרי זה שוב מידי שנה שפעת !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר