המרכז הרפואי בני ציון (צילום: קובי פאר)
המרכז הרפואי בני ציון (צילום: קובי פאר)

בבני ציון בוצע ניתוח להכנסת צנתר בתינוק משכם

פעוט מהרשות הפלסטינית, הסובל מתת תזונה כתוצאה ממום מולד, עבר ניתוח להכנסת צנתר מרכזי לווריד הראשי

פורסם בתאריך: 26.7.17 17:35

תינוק בן שנה וחודשיים הובהל משכם למרכז הרפואי בני ציון כשהוא שוקל שישה ק”ג בלבד כתוצאה ממום מולד של בקע בסרעפת. התינוק נותח בהצלחה על ידי צוות מומחים ממחלקת כירורגיה ילדים שהכניסו צנתר מרכזי לווריד הראשי. הצנתר אמור לסייע לילד לעלות במשקל ולאפשר ניתוח לתיקון בקע הסרעפת בעוד כחודש.

מנהל המחלקה כירורגית ילדים פרופ’ איגור סוחוטניק: “המצב האידיאלי עבור צינור הוושט הוא שכולו נמצא בחלל החזה, כאשר הסרעפת מפרידה בין חלל החזה לבין חלל הבטן. בסרעפת יש רווח המכונה ‘היאטוס’, ודרכו עובר צינור הוושט אל חלל הבטן ומתחבר לקיבה. במצב של בקע סרעפתי פאראוושטי, שהוא מום מולד, ההיאטוס הוא רחב מהרגיל וחלקים מהקיבה עוברים דרכו לתוך חלל החזה. החולים במחלה סובלים מקשיי נשימה ומכאבים בחזה, שמתגברים בזמן אכילה. כאבים אלה גורמים לחולים במחלה להפסיק לאכול, ולכן הירידה במשקל היא משמעותית”.

לדברי פרופ’ סוחוטניק, “במקרה זה לא היתה לנו ברירה אחרת מלבד לבצע ניתוח להכנסת צנתר מרכזי ולעזור לפעוט לחזור למשקל שבו ניתן יהיה לבצע את הניתוח לתיקון הבקע בסרעפת. בעוד כחודש, כשהוא יעלה במשקל, הוא יחזור לבני ציון להמשך טיפול ולניתוח מתקן”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר