ד"ר מקבל שלח (צילום: אסנת זיבנברג)
ד"ר מקבל שלח (צילום: אסנת זיבנברג)

ניתוח חדשני להחלפת מפרק ירך

במרכז הרפואי בני ציון החלו בביצוע ניתוח להחלפת מפרק ירך בגישה קדמית, שנחשב פחות פולשני מהגישות המסורתיות. ד"ר מקבל שלח: "מכיוון שאין צורך לנתק את השרירים שמסביב למפרק נגרמת פחות טראומה לגוף"

פורסם בתאריך: 21.11.17 08:04

במחלקה האורתופדית במרכז הרפואי בני ציון, שמנוהלת על ידי ד"ר אורן בן לולו, החלו בביצוע ניתוח חדשני להחלפת מפרק ירך המתבצע דרך החלק הקדמי העליון של הירך באמצעות הפרדה של הרקמות וללא חיתוך השריר. בניתוח זה תהליך ההחלמה הוא מהיר יותר מכיוון שהוא פחות פולשני מהגישות הניתוחיות האחרות.

ד"ר מקבל שלח, אורתופד בכיר בבני ציון: "הגישה הניתוחית הקדמית להחלפת מפרק ירך היא גישה שרק לאחרונה החלו לבצע בארץ, ובצפון יש מספר מועט של רופאים שמבצעים את הניתוח. אצלנו בבני ציון כבר בוצעו בהצלחה רבה כמה ניתוחים כאלה, ובזכות שיטה זו ההחלמה של המטופלים היא מהירה ואין עליהם הגבלות שהיו חלות עליהם לאחר ניתוח בגישה המסורתית".

 

 

ד"ר שלח חזר לאחרונה מתת התמחות בניתוחים אלה במלבורן, אוסטרליה. לדבריו, "מכיוון שאין צורך לנתק את השרירים שמסביב למפרק הירך נגרמת פחות טראומה לגוף, ומעטפת השריר סביב המפרק לא נפגעת. לאחר השתלת המשתל המלאכותי מקבלים מפרק פעיל יותר. חשוב לציין כי מכיוון שהניתוח מתבצע בשכיבה על הגב יש לצוות המנתח אפשרות לבדוק במהלך הניתוח את אורך הרגליים וכך לשמור על רגליים שוות באורכן".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר