הטכניון (צילום: חגי פריד)
הטכניון (צילום: חגי פריד)

שתי סטודנטיות מהטכניון פיתחו מערכת אבחון מחלת כלי דם

נעם עמית ושני גלטשטיין זכו במקום הראשון בתחרות השנתית של הפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון בזכות פיתוח מערכת לזיהוי מוקדם של היצרות בכלי דם

פורסם בתאריך: 27.7.17 17:03

נעם עמית ושני גלטשטיין, סטודנטיות מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון, זכו במקום הראשון בתחרות השנתית של הפקולטה בזכות פיתוח מערכת חדשנית לזיהוי מוקדם של היצרות בכלי דם פריפריאליים. מחלה זו אופיינית לקשישים, למעשנים ולחולי סוכרת, פוגעת בעיקר ברגליים ועלולה לגרום במקרים חמורים לנמק שמוביל לקטיעת הגפה. בפקולטה מציינים שאחת מהבעיות המרכזיות בהתמודדות הרפואית עם המחלה הוא האבחון המאוחר שלה, ולכן החליטו שתי הסטודנטיות לפתח שיטה לאבחון מוקדם.

כדי לדמות את תופעת ההיצרות השתמשו עמית וגלטשטיין בשרוולית לחץ, שאותה הן הידקו על רגליהם של 13 מתנדבים בריאים מהפקולטה. לאחר שיצרו היצרות עורקים מדומה מדדו הסטודנטיות משתנים חשמליים שונים באמצעות מערכת מורכבת שפיתחו לשם כך. התגלית המרכזית במחקר היא שעל סמך שינויים בדינמיקת זרימת הדם ברגל הנמדדים על ידי חיישנים בלתי פולשניים, אפשר לזהות אפילו היצרות מינורית ראשונית הקודמת להופעת הסימפטומים. כך למעשה פיתחו השתיים כלי חדשני לאבחון מוקדם, שיאפשר טיפול מוקדם באנשים הצפויים לסבול מהמחלה.

הפרויקט הזוכה נערך בהנחייתם של פרופ' אמיר לנדסברג מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית ופרופ' יהודה וולף, מנהל מחלקת כירורגיית כלי דם במרכז הרפואי ע"ש סוראסקי בתל אביב, ובעזרתו של ד"ר עמית לבנה, מנהל מעבדתו של פרופ' לנדסברג.

יצוין שכנס הפרויקטים המתקיים מדי שנה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון מהווה הזדמנות לסטודנטים להציג את הפרויקט שעליו הם עבדו במהלך השנה הרביעית ללימודיהם ולקבל משוב מחבריהם, מחוקרים וממומחי תעשייה. התחרות גם מהווה הזדמנות עבור הסטודנטים להתנסות לא רק באספקטים הטכנולוגיים של הפיתוח אלא גם בעבודת צוות, בניתוח שוק, ביזמות ובשיווק.

דיקנית הפקולטה פרופ' שולמית לבנברג: "אנו מעודדים את הסטודנטים לחשוב בדרך יצירתית תוך טיפוח כישוריהם היזמים. הפרויקטים האלה הם מרכיב מרכזי בחתירתה של הפקולטה לקשר ארוך טווח עם התעשייה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר