המכשיר לבדיקה ממוחשבת של שדה הראייה (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
המכשיר לבדיקה ממוחשבת של שדה הראייה (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

שדה ראייה ממוחשב בלין

מכשיר חדש לבדיקת שדה ראייה נכנס לשימוש במרכז לבריאות העין במרכז הרפואי לין של שירותי בריאות כללית

פורסם בתאריך: 8.2.18 12:04

המרכז לבריאות העין של שירותי בריאות כללית במרכז הרפואי לין בחיפה צויד במכשיר חדש לבדיקה ממוחשבת של שדה הראייה בעלות של 34,000 יורו. לדברי מנהל מחלקת העיניים בלין ד”ר איתן ראט, המכשיר החדש מבוסס על טכנולוגיה מתקדמת לבדיקת תפקודי עצב הראייה ומסלולי הראייה בחולים שסובלים מגלאוקומה או מהפרעות נוירואופטלמולוגיות.

בדיקת שדה הראייה מיועדת לגלות מחלות עיניים או מחלות אחרות הגורמות לחוסרים בשדה הראייה של כל עין או של שתי העיניים. יתרונה של הבדיקה הממוחשבת הוא בכך שהיא אינה פולשנית ונעשית באמצעות מחשב שאותו מפעיל טכנאי. בבדיקה מתמקד הנבדק כל העת בנקודה מרכזית אחת ובתאורת רקע קבועה של המכשיר. המכשיר מאיר נקודות שונות בגדלים משתנים ובעוצמת אור משתנה בשדה הראייה, והנבדק מתבקש לסמן בלחיצה על כפתור כאשר הוא רואה את נקודות האור. בתום הבדיקה מודפסות תוצאותיה והן נמסרות לרופא המטפל לצורך פענוח.

 

 

 

הבדיקה דורשת עירנות והבנה של הנבדק, ותוצאותיה תלויות בשיתוף הפעולה שלו וביכולתו לתת תשובות מדויקות. היא מיועדת לנבדקים מגיל 7 ומסייעת בעיקר באבחון חולי גלאוקומה, חולים עם הפרעות נוירואופטלמיות כמו תהליכים איסכמיים ודלקתיים בעצב ראייה יחיד או נזקים במערכת העצבית המרכזית בשל גידולים מוחיים אירועים מוחיים, וחולי רשתית.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר