העובדות הסוציאליות יפעת אלון וכרמית שמיר (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
העובדות הסוציאליות יפעת אלון וכרמית שמיר (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

תומכים בבני הזוג של חולי אלצהיימר

שירותי בריאות כללית ערכה קבוצת תמיכה ייחודית לבני ובנות זוג שהם המטפלים העיקריים של חולי אלצהיימר

פורסם בתאריך: 4.8.17 09:38

בני משפחה המשמשים כמטפלים העיקריים של חולי אלצהיימר – בדרך כלל בני זוג – מתמודדים עם אתגרים שעלולים להשליך על מצבם הגופני והנפשי, מה גם שבמקרים רבים מדובר באנשים מבוגרים בעצמם. מטבע הדברים עיקר המיקוד הוא בחולה, ולרוב הם לא זוכים המטפלים לליווי ולתמיכה המתאימה. שירותי בריאות כללית יצרה עבורם מעטפת תמיכה בדמות סדנה שבה השתתפו 12 אנשים בני 80-60 המשמשים מטפלים עיקריים של חולי אלצהיימר.

מטרת הסדנה היא מתן תמיכה והקניית כלים להתמודדות עם העומס הטיפולי הרגשי, הפיזי והחברתי המאפיין את התמודדותם של בני המשפחה של חולי דמנציה. ששת מפגשי הסדנה הוקדשו לשיח על תפקידי בני המשפחה כמטפלים העיקריים, על שינויים שהם עברו במרוצת השנים עם הופעת המחלה, על שינויים שחלו בזוגיות ובמבנה המשפחה המורחבת, ועל התמודדות עם שינויים התנהגותיים ואישיותיים אצל בן המשפחה הסובל מאלצהיימר. במפגשים לקחו חלק אנשי מקצוע שהציעו למשתתפים כלים להתמודדות בריאה עם המציאות שנכפתה עליהם.

העובדות הסוציאליות יפעת אלון וכרמית שמיר מצוות המרפאה הגריאטרית של הכללית, שיזמו והנחו את הסדנה, מציינות כי על אף הקושי להשתחרר ממטלת הטיפול והצורך למצוא פתרונות לנוכחות אדם אחר בעת היעדרותם מהבית, הקפידו המשתתפים להגיע לכל המפגשים, שהיוו עבורם משאב חשוב בהתמודדות הקשה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר