יונה יהב (צילום: מורן מעיין)
יונה יהב (צילום: מורן מעיין)

הסכינים רק מחכות להישלף

פורסם בתאריך: 18.11.17 19:56

בשבוע שעבר ערך אתר האינטרנט “כלבו – חיפה והצפון” משאל בין גולשיו. על הפרק עמדה השאלה: אילו הבחירות לראשות העיר היו מתקיימות היום, למי הייתם מצביעים? 6,994 גולשים השיבו על השאלה, ובאופן מפתיע הגיע עו”ד דוד עציוני, עוזרו האישי של שר האוצר משה כחלון, למקום הראשון. עציוני זכה ב־2,308 קולות (33 אחוז מהמצביעים), ד”ר עינת קליש רותם הגיעה למקום השני עם 2,200 קולות (31.5 אחוז), ניר שובר השיג 1,328 קולות (19 אחוז) ותפס את המקום השלישי, ואילו לראש העיר המכהן יונה יהב הצביעו 452 קולות בלבד (6.5 אחוזים).

עציוני, יש לציין, עדיין לא הודיע על התמודדותו אך סביר להניח שהוא אכן ירוץ, בוודאי כעת, לנוכח התוצאות המחמיאות. יהב, קליש רותם ושובר הודיעו זה מכבר על ריצתם לתפקיד הנחשק. אבל משאל, חובה להדגיש, אינו סקר או מדגם מייצג. גם המתמודדים – אלו שקיבלו רוח גבית ואלו שקיבלו סטירה מצלצלת – יודעים זאת. גם להם אין ספק שביום הבחירות התוצאות יהיו שונות בתכלית. על אף הביקורות הקשות שסופג יהב, אין כל ספק שהוא יזכה ביותר משישה וחצי אחוזי תמיכה. הרבה יותר.
הזוכים בשלושת המקומות הראשונים במשאל הפעילו מערך של תומכים שהצביעו עבורם, בעוד שיהב קפא על שמריו. בסקרים דומים שנערכו באתרים השונים של רשת העיר הכניסו ראשי הערים המכהנים את תומכיהם לטירוף של הצבעות. בחיפה זה לא קרה. ייתכן שיהב אינו סופר את מתחריו, אולי הוא משוכנע בניצחונו. מה שבטוח הוא שכעת, קצת פחות משנה לבחירות שיתקיימו ב־30 באוקטובר 2018, נערכים יריביו הרעבים של ראש העיר לקרב הגדול של חייהם הפוליטיים, בעוד שהוא, השבע, עדיין רחוק מלהיות מוכן למערכה.

בסביבתו של יהב מודאגים, ובצדק. המשפט האלמותי “הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם” מתוך שירו של שלום חנוך “מחכים למשיח” כבר אינו תקף בעולם הרשתות החברתיות. תנופת השיפוצים והשדרוגים שהחלה לאחרונה ברוב שכונות העיר – במקומות שבהם הם נדרשים אך גם במקומות שלא, ובצירוף מקרים מפתיע דווקא בשנת בחירות – לא עושה רושם על הציבור. “איפה היית במשך שלוש קדנציות?”, שואלים תושבי חיפה, “אחרי 14 שנה על כיסא ראש העיר פתאום נזכרת בנו?”.
אין ספק שבמשאלים הבאים – ואנחנו מבטיחים שעוד יהיו כאלה – יהב כבר יגייס את צבא תומכיו. הוא לא יוכל לקבל מפלה נוספת, שגם אם היא לא ממש מייצגת את המצב בשטח היא עדיין מצביעה על מגמה. ייתכן שמדובר בהצבעת מחאה בשל מיאוס מההנהגה הקיימת, ייתכן שתושבי חיפה באמת רוצים שינוי, וייתכן שהגולשים לא קוראים נכון את המפה הפוליטית-עירונית. בכל מקרה, נראה שהפעם מצפה ליהב תחרות אמיתית.

הטירוף ברשתות החברתיות ומבול הטלפונים והמיילים שהתקבלו במערכת העיתון והאתר במהלך המשאל ובימים שלאחר פרסום התוצאות מסמלים שבניגוד למערכת הבחירות המנומנמת של 2013, הפעם מחכה לנו מלחמה. והפעם הסכינים יישלפו.

 

הכותב הוא עורך העיתון “כלבו"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רחוב הסייפן

    יונה יהב -על ההתעמרות בתושבי רחוב הסייפן אתה תעוף לעולם השיכחה האטימות שלך ושל המחלקות השונות בעירייה סובבו אותנו 180 מעלות מתומכים שלך והשתתפות בכנסי בחירות הפכת אותנו לאויבים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר