רחוב נתנזון (צילום: דוברות עיריית חיפה)
רחוב נתנזון (צילום: דוברות עיריית חיפה)

צאו לטרוף את העיר

פורסם בתאריך: 20.9.17 18:06

נאמר כי לפי מנהגו של עולם, בבוא אדם להשתקע בעיר גדולה ומפורסמת, ראשית עליו לסייר ברחובותיה ובכיכרותיה המרכזיות, להזין את עיניו בבנייני הפאר הציבוריים, במצבות הזיכרון, בהיכלי האמנות והתרבות וכיוצא באלו אתרים בעלי חשיבות היסטורית ותרבותית, המעידים על עברה המפואר של העיר ועל מפעליה הגדולים שהצטיינה בהם. רק כך אנו יכולים להרגיש חיבור אמיתי ונכון לעיר שבה בחרנו כבית.

לכבוד השנה החדשה רציתי לשתף את קוראי “כלבו” הנאמנים בהתרחשויות בחיפה החדשה ובחיפה הישנה — חיפה שאתם עדיין לא מכירים, חיפה שאולי שכחתם, חיפה שאתם חייבים לעצמכם אותה השנה.
עם יד על הלב, כמה פעמים השנה יצאתם להופעה חיה? כמה פעמים הלכתם לתיאטרון? כמה פעמים ישבתם בבית קפה צעיר ותוסס שאינו רשת ממותגת? כמה פעמים החלטתם להיות תיירים בחיפה, להסתובב בה כאילו מעולם לא ביקרתם בה, לחגוג אותה ולהתלהב ממנה כאילו הגעתם הרגע מקוריאה או מארצות הברית? אני מהמר שלא מספיק, אז המשיכו לקרוא הלאה.

נתחיל עם המהפכה האמיתית שמתרחשת בעיר – בהדר ובעיר והתחתית. ברחוב מסדה הנפלא בהדר תוכלו למצוא שפע של בתי קפה מיוחדים, בין אם זה המקום של דובי עבור חובבי המטבח הטבעוני או קפה הפינה שמארח אמנים צעירים שמוכרים מיצירותיהם. גם גלידה ופרוזן יוגורט טעימים עד מאוד נמכרים בתחילת הרחוב בגלידה לוקה, ממש ליד מקום מפגש לתרבות אלטרנטיבית בקפה טיפול. בפאתי הדר נמצא גם הסנדוויץ’ של ברכה — מוסד חיפאי של ממש שמהווה מקום עלייה לרגל. אם תיירים מקנדה ומסין באים לחגוג את הטעמים האלה, מי אנחנו שנוותר עליהם?

אם נרד (אינשאללה בכרמלית, בשנה הבאה) לעיר התחתית, שם יש כבר חגיגה של ממש, שילוב של מקומות ותיקים וסופר טעימים כמו מעיין הבירה עם מקומות תוססים וחדשים כמו פיצה לינגה, פאב הסינקופה שמציע שילוב מעולה של הופעות חיות ובר במחירים הוגנים ומקומות כמו קבריט שמארח גם אמנים מחו”ל.

גם בשכונות האחרות יש התעוררות תרבותית וקולינרית. קחו לדוגמה את בת גלים המקסימה. בעשור הקודם היא היתה בעיקר המקום שבו מחנים את הרכב בביקור חולים ברמב”ם, אבל היום היא הופכת לשכונה מבוקשת עם עסקים מעניינים – ביניהם ראוי לציין את מילהאוס — בית קפה בהרצה עם כריכים מדהימים ועם אווירה נעימה ומשרת רוגע; את בר גלים — סוג של קואופרטיב חברתי עם קצב מיוחד שנמצא באוויר; ואת המסעדות שוואטינה ואיטליאנו דלה קוסטה. וזה עוד לפני שהזכרנו את הרכבל עם הנוף עוצר הנשימה שמוביל אותנו לסטלה מאריס.

הרשימה יכולה להתארך עוד ועוד: יש קבב טעים בנוה דוד, מעדניות חצי אקזוטיות בקרית אליעזר עם מטעמים מהמטבח הסובייטי, וחנויות עם טעמי המזרח עבור העובדים הזרים ועבור חיפאים חובבי סושי ומוזרויות קולינריות. אבל לא רק אוכל יש לנו בחיפה (אם כי אנחנו באמת אלופים בקולינריה) – יש לנו גם את הנוף היפה ביותר בארץ, גנים מטופחים ויפים, מוזיאונים מסקרנים, מושבה גרמנית עם שילוב של אירופה ולבנט, ובאופן כללי יש לנו המון במה להתגאות והרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות וליהנות מהם, ממש כאילו היינו תיירים.

אז קחו לכם נשימה עמוקה, קבלו את השנה החדשה הבאה עלינו לטובה ברוגע ובשלווה וצאו לטרוף את העיר בשנת תשע”ח. העסקים המקומיים מחכים לכם, אתרי התיירות שלנו בהחלט שווים טיול בשבת או סתם יום של חול. חיפה אוהבת את החיפאים. הגיע הזמן שהחיפאים יאהבו את חיפה.

הכותב הוא פעיל מפלגת העבודה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פאב הסינקופה (הנפלא) נפתח ב 2006, לקרוא לו חדש כדי לנפח טור דעה זה מעליב את המקום ואותנו הקוראים

  2. שיר

    כל זה יכול להיות מעולה עם העירייה גם בחורף הייתה יודעת לתחזק את העיר התחתית! ולעודד עוד מסעדות ובתי קפה חדשים להפתח ולעזור לפחות בשנה הראשונה במיסים

  3. דניאל חרות

    הייתי ברחוב מסדה ונדהמתי, לא ידעתי שיש בחיפה מקומות בסגנון הזה. אזור נחמד ממש, אכלתי במקום שנזכר בכתבה – דוביס, מסעדה טבעונית, אוכל טעים, וישבתי בבית קפה הצמוד, כל האווירה של הרחוב,, מזכירה משהו בחו"ל. עירוב של אנשים מכל הסוגים, מה שפעם היה אפשר לראות בתל אביב לפני שנהייתה עיר לעשירים בלבד. ממש כיף של מקום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר