אנשי אגודת נוע תנוע ליד קו שבת (צילום: אביחי לוי)
אנשי אגודת נוע תנוע ליד קו שבת (צילום: אביחי לוי)

חדש: אוטובוס בקו חיפה-תל אביב יתחיל לפעול בשבת

האוטובוס, שמופעל על ידי אגודת נוע תנוע למען תחבורה ציבורית בשבת, ייצא מחיפה בשעה 10:00 ומתל אביב בשעה 16:00. הציבור עדיין יכול להשפיע על תחנות האיסוף וההורדה

פורסם בתאריך: 15.8.17 16:46

אגודת נוע תנוע, המפעילה תחבורה ציבורית בשבתות במרכז הארץ, תתחיל להפעיל ביום שבת קו אוטובוס בין חיפה לתל אביב. הקו יפעל פעמיים במהלך היום בלוח זמנים קבוע. הוא ייצא בשעה 10:00 מחיפה לתל אביב, ובשעה 16:00 יחזור מתל אביב לחיפה. בימים אלה מגבשת האגודה את מסלול הקו, וגם מחיר כרטיס הנסיעה עדיין לא נקבע.

בתחילת יוני פתחה נוע תנוע הצבעה על הפעלת קו אוטובוס חדש, ומסלול חיפה-תל אביב היה אחת מהאפשרויות, ובסופו של דבר גם האפשרות שזכתה. הציבור עדיין יכול להשפיע על תחנות האיסוף וההורדה בעמוד הפייסבוק של האגודה.

אגודת נוע תנוע, שהיא ארגון ללא מטרות רווח, הוקמה לפני שנתיים ביוזמת רועי שוורץ תיכון, חיפאי לשעבר שעבר להתגורר במרכז בזמן שירותו הצבאי ונאלץ להתמודד עם היעדר תחבורה ציבורית בשבת. "חוויתי את העובדה שבתל אביב אין תחבורה ציבורית בשבת ואי אפשר להגיע ממקום למקום", הוא אמר לפני כחודשיים ל"כלבו – חיפה והצפון", "והתחלתי לחשוב מה אפשר לעשות". הוא הקים את האגודה תוך שימוש בחסכונותיו הפרטיים ותכנן קו מחיפה לתל אביב, אבל הפרויקט התגלה כמסובך מדי לביצוע והוא פנה לפרויקטים פחות שאפתניים.

"התחלנו בקו 63, במסלול רמת גן-תל אביב", סיפר תיכון שוורץ, "אחר כך פתחנו פרויקט הדסטארט כדי לממן אוטובוס בקו 18 מבת ים לתל אביב". האגודה גייסה 330,000 שקל מ-2,800 תומכים. כיום יש בה 3,000 חברים המסייעים להפעלתה מכיסם, וקו חיפה-תל אביב יהיה הקו הרביעי שהיא תפעיל.

"בנוע תנוע אנחנו מאמינים שהפעלת תחבורה ציבורית בשבת היא דבר שהממשלה צריכה לעשות. בגלל שאין תחבורה אנשים נאלצים לרכוש מכוניות. אנחנו נעשה את זה עד שהממשלה תתחיל לעשות את זה, ונאפשר לאנשים לבלות בשבת", אומר שוורץ תיכון.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר