בארי שרייג (צילום: שותפות חיפה-בוסטון)
בארי שרייג (צילום: שותפות חיפה-בוסטון)

אזרחות כבוד של העיר למייסד שותפות חיפה-בוסטון

מועצת העיר חיפה אישרה מתן אזרחות כבוד לבארי שרייג, נשיא הפדרציה של הקהילה היהודית בבוסטון. בכך קיבלה המועצה את בקשתה של מנכ"לית שותפות חיפה-בוסטון ורד ישראלי להעניק לשרייג את התואר

פורסם בתאריך: 15.11.17 13:11

מועצת העיר חיפה אישרה פה אחד מתן אזרחות כבוד לבארי שרייג, נשיא הפדרציה של הקהילה היהודית בבוסטון והמייסד של שותפות חיפה-בוסטון. בכך קיבלה המועצה את בקשתה של מנכ"לית השותפות ורד ישראלי להעניק לשרייג את התואר.

לאחר אישור המועצה כתב ראש העיר יונה יהב לשרייג: "הענקת אזרחות הכבוד ניתנת לך על תרומתך ועל פעולותיך המצוינות למען חיפה. מחויבותך לעיר מהווה דוגמה מופתית בשגרת יומנו, וגם ברגעי משבר בחיפה תמיד פגשנו את מחויבותך הייחודית לעיר".

קבלת התואר מגיעה במקביל לפרישתו של שרייג מתפקידו אחרי יותר מ-30 שנות פעילות.

 

 

ישראלי: "פניתי ליהב בנושא, ואני שמחה שהוא נעתר לבקשתי וכך גם המועצה. פעילותו המשמעותית ביותר של שרייג היתה הקמת שותפות חיפה-בוסטון שהיא השותפות הראשונה בארץ. בזכות הדגם המוצלח שלה שוכפל המודל על ידי הסוכנות היהודית, וכיום קיימים בישראל עשרות שותפויות. חשוב לציין שבכל אירוע חירום שהתרחש בחיפה הגיע שרייג לעיר – כך במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, כך בזמן השריפה בכרמל בשנת 2010 וכך בשריפה בחיפה בשנת 2016. בכל אירוע הוביל שרייג משלחת של סולידריות להזדהות עם תושבי העיר, ובמקביל הוביל קמפיין גיוס תרומות לטובת הנפגעים".

תחת הנהגתו של שרייג התמקדה הפדרציה בשלוש נקודות מרכזיות: זהות יהודית ועיצוב הדור הבא, חיזוק הקשר עם ישראל דרך קהילות ואנשים פרטיים, וטיפול בנזקקים בבוסטון. שרייג היה בין הראשונים שבראשי הפדרציות שאימץ את פרויקט "תגלית" (ארגון חינוכי שהוקם כדי להילחם בתופעת ההתבוללות) ועודד הגעה של סטודנטים מבוסטון לביקורים בישראל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר