מופע במסגרת אירועי הסיגד במתנ"ס נוה יוסף בחיפה (צילום: ראובן כהן)
מופע במסגרת אירועי הסיגד במתנ"ס נוה יוסף בחיפה (צילום: ראובן כהן)

אירועי הסיגד בחיפה: טקסים, תערוכות והופעות

אירועי החג של יוצאי אתיופיה נפתחו בטקס חגיגי במתנ"ס נוה יוסף בחיפה. האירועים יימשכו היום בבית נגלר בקרית חיים ובבית הקהילה ליוצאי אתיופיה בשכונת שער העלייה

פורסם בתאריך: 15.11.17 13:45

אירועי חג הסיגד – חגם של יהודי אתיופיה – נפתחו ביום שני במתנ"ס נוה יוסף בחיפה בטקס חגיגי בהשתתפות ראש העיר יונה יהב. לאחר הטקס התקיימו סדנאות ברוח החג, הוגש כיבוד מסורתי ונפתחה תערוכה שבה הוצגו פרטי לבוש וכלי נגינה מסורתיים. את האירועים נעלה הופעתה של להקת שילובים קוליים של המתנ"ס.

אירועי החג יימשכו היום (רביעי) החל בשעה 16:00 בבית נגלר בקרית חיים, שם יוגשו לקהל מאכלים מהמטבח האתיופי ותיפתח תערוכה המתארת את הווי החיים של יהודי אתיופיה באמצעות תלבושות, כלי נגינה, כלי בית וטקס קפה מסורתי. בהמשך הערב יקיימו הקייסים (כוהני הדת של העדה) טקס קבלת פנים לאורחים, שבו הם יסבירו על מהות החג, ופעיל קהילת יוצאי אתיופיה בישראל שי מניוב יספר על יהדות אתיופיה ועל מסעה לארץ ישראל. האירוע יינעל במופע משותף של להקת בנות אלמז ולהקת אבוגידה.

 

 

אירוע נוסף יתקיים היום גם בבית הקהילה ליוצאי אתיופיה בשכונת שער העלייה.

ראש מינהל החת"ר בעירייה אילנה טרוק: "אירועי חג הסיגד מהווים הזדמנות נהדרת לכולנו להכיר את הייחודיות של קהילת יוצאי אתיופיה בישראל ואת מנהגיה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר