ליצן מפחיד שנצפה בדימונה (צילום: דוברות המשטרה)
ליצן מפחיד שנצפה בדימונה (צילום: דוברות המשטרה)

הליצנים המפחידים: איום ממשי או פאניקה מופרזת?

בימים האחרונים רבו הדיווחים על צעירים המתחפשים לליצנים, מפחידים עוברי אורח ואף תוקפים אותם, אך בניגוד לתגובות החריפות, במשטרה טוענים כי באזור חיפה והצפון לא התקבלו דיווחים על מקרים כאלה

פורסם בתאריך: 3.10.17 18:48

בימים האחרונים נפוצו דיווחים רבים לגבי תופעת הליצנים המפחידים אשר מסתובבים ברחובות ובפארקים ברחבי הארץ בשעות מאוחרות כשהם אוחזים בסכינים או בפטישים ומפחידים עוברי אורח. רוב הדיווחים הגיעו מהדרום, ומהם מסתמן כי מדובר במעשי קונדס שעלולים גם להגיע למצבים לא נעימים. מנגד עולה גם חשש שמדובר בפאניקה מופרזת, במיוחד לנוכח העובדה שעד כה, לפי גרסת המשטרה, באזור הצפון כלל לא דווח על מקרים כאלה למרות פרסומים שהופיעו בכמה כלי תקשורת. לעומת זאת, דווקא ליצן שהוזמן להופיע בבית ספר בבאר שבע הוא זה שהותקף על ידי נערים.

ההשראה לתופעה היא סרט האימה "It" לפי ספרו של סטיבן קינג, למרות שהיא קדמה לסרט ויש עדויות לקיומה כבר שנים, בעיקר כאמצעי מפוקפק לקידום מכירות. הדיווחים על התופעה בארץ הגיעו מבאר שבע, מדימונה ומרחובות, ובמקרה אחד אפילו נטען כי הליצנים ריססו חבורה של ילדות בגז מדמיע.

בעמוד הפייסבוק של משטרת ישראל פורסמה ההודעה הבאה: "בימים האחרונים התקבלו במוקדי החירום של המשטרה דיווחים רבים על אודות נערים העוטים מסכות של ליצנים ומפחידים עוברי אורח בשטחים ציבוריים. מעשים אלו נעשו בהשראת סרטונים וטרנד בינלאומי שצבר תאוצה ברשתות החברתיות. שוטרי משטרת ישראל עיכבו לחקירה נערים רבים שהבהילו אזרחים ברחבי הארץ. במצבים אלה יש להתרחק מהמקום ולדווח למשטרה בהקדם. אנו קוראים לבני הנוער לא לקחת חלק במעשה הפסול שעומד בניגוד לחוק. כמו כן קיים חשש שההלצה תתפרש כאיום ממשי ותגרום לפגיעה באותם הנערים, אשר עושים לעתים שימוש באביזרים שונים המדמים כלי תקיפה. אנו קוראים לציבור לא ליטול את החוק לידיים ולא לפגוע באותם בני נוער, שכן מעשים אלה ברובם המוחלט אינם כוללים פגיעה פיזית או רצון לפגוע בגוף או ברכוש".

גם משרד החינוך נערך בעקבות התופעה, והשירות הפסיכולוגי הייעוצי שלו פרסם הנחיות מפורטות לצוותים החינוכיים לאופן שבו צריך להתמודד איתה. בין השאר הוא מעודד את הצוותים לשוחח עם תלמידים בכיתות על התופעה כדי לאפשר מודעות והגברת הערנות בנושא, מנחה את ההורים ואת המורים לברר אם תלמידים נתקלו בליצנים מפחידים, וקורא להם לאפשר לילדים לשתף את רגשותיהם ולנסות לזהות תגובות של פחד, לחץ והימנעות מיציאה מהבית.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר