העבודות להארכת הטיילת בחוף הים בחיפה (צילום: קהילת חיפה בחברה להגנת הטבע)
העבודות להארכת הטיילת בחוף הים בחיפה (צילום: קהילת חיפה בחברה להגנת הטבע)

חשש: העבודות להארכת הטיילת יפגעו בחי ובצומח

בקהילת חיפה של החברה להגנת הטבע חוששים שעבודות העפר להארכת הטיילת ליד המכון לחקר ימים ואגמים מתבצעות ללא היתר. עיריית חיפה: "הקבלן הפר הנחיות של חברת יפה נוף. הוא נדרש לפנות את ערימות העפר ויינקטו נגדו צעדים משפטיים"

פורסם בתאריך: 16.1.18 14:51

בקהילת חיפה בחברה להגנת הטבע חוששים שעבודות העפר להארכת הטיילת ליד המכון לחקר ימים ואגמים בחיפה מתבצעות ללא היתר ושהן פוגעות בחי ובצומח במקום. לדברי מנהל הקהילה אוהד שוורץ, באזור יש ערכי טבע ייחודיים, ובהם צבים וצמחייה, שעלולים להיפגע אנושות מהעבודות.

לטענתם של אנשי הקהילה, כבר לפני כשלושה שבועות הם פנו לעיריית חיפה כדי לקבל הסבר על העבודות אך לא נענו. במכתב ששלח אתמול (שני) שוורץ לראש העיר יונה יהב, לממלאת מקומו וסגניתו חדוה אלמוג המשמשת גם יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, למהנדס העיר אריאל וטרמן ולמנכ"ל העירייה גדי מרגלית, הוא כתב: "ביצוע טיילת מבת גלים לגן הלאומי שקמונה – רעיון מבורך ככל שיהיה – דורש עמידה בהליך התכנון כנדרש, בין השאר כדי להימנע מפגיעה בערכי הטבע החיפאיים. עמדתנו היא כי יש לקיים דיון ציבורי בנושא הטיילת, להציג תוכנית לוועדה המקומית ולקבל את אישורה. באזור זה יש ללוות אקולוגית גם את תהליך התכנון וגם את הליך הביצוע, להוציא היתרים כחוק ולהעבירם להחלטת הוועדה לשמירת הסביבה החופית בישראל (ולחו"ף)".

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמר שוורץ: "בשלושת השבועות האחרונים לא הצלחנו להבין אם יש אישור לעבודות האלה. ביקשנו התייחסות וביקשנו לראות היתר בנייה, ובכל התקופה הזו, בזמן שהעבודות מתבצעות, אף אחד לא מראה לנו דבר. ערכי הטבע במקום הם ייחודיים, והחשש שלנו שהם ייפגעו בצורה כזו שלא ניתן יהיה כבר לעשות דבר כדי להחזיר את המצב לקדמותו. אם אין לעירייה מה להסתיר אז למה הם לא נותנים לנו את המידע המבוקש?".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "זה עשור פועלת העירייה לפינוי מכשולים מקו החוף ולפתיחתו לציבור. במסגרת זו הוקמו פארק הכט, טיילת שקמונה, טיילת רמב"ם וטיילת חוף נאות בקרית חיים, חודשה טיילת חוף הכרמל והושלם הקטע בין טיילת חוף הכרמל לטיילת שקמונה. כל אלה בוצעו תוך הקפדה יתרה על הסביבה החופית ועל ערכי הטבע. בתוך כך הכריזה העירייה ביחד עם רשות הטבע והגנים על גן לאומי באזור שקמונה כפארק אקולוגי הן בתחום היבשתי והן בתחום הימי. קטע נוסף שבמסגרתו יוסדר שביל אופניים וטיילת חוף מקודם בימים אלה על ידי חברת הבת העירונית יפה נוף ברחוב יוברט המפרי. הקבלן שזכה במכרז הפר הנחיות של יפה נוף והערים במקום ערימות של עפר ללא אישור. הקבלן נדרש לפנות את הערימות ויינקטו נגדו צעדים משפטיים. עם השלמת התיאומים להיתר יבוצעו העבודות בתיאום עם הגורמים הרלוונטיים, ובהם רשות הטבע והגנים ורשות העתיקות, תוך המשך שמירה קפדנית על ערכי הטבע המקום".

 

צב ים (צילום: קהילת חיפה בחברה להגנת הטבע)

צב ים בחוף בת גלים (צילום: קהילת חיפה בחברה להגנת הטבע)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ווטרמן הביתה

    כל מה שווטרמן עושה זה פגיעה בחיפה, בטבע, בסביבה, בירוק, באיכות החיים שלנו
    ע"ע התכנון ההרסני של "גבעת זמר" או "גבעת בכי".
    במקום בנייה רוויה עשו מדורגים שגילחו כל סנטימטר מהירוק שם.
    פשוט בכייה לדורות מהנדס העיר הנורא הזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר