פארק מורד נחל הקישון (הדמיה: משרד יעד אדריכלים ומתכנני ערים)
פארק מורד נחל הקישון (הדמיה: משרד יעד אדריכלים ומתכנני ערים)

הופקדה התוכנית להקמת פארק מורד הקישון

כשנה וחצי אחרי ההחלטה להפקיד את התוכנית היא הופקדה בפועל, ובכך נפתח ההליך האחרון לאישור הקמת הפארק שישתרע על פני כ-850 דונם לאורך שבעה ק"מ. להגשת התנגדויות הוקצו חודשיים

פורסם בתאריך: 28.11.17 08:05

האם אנו עדים למפנה שיאפשר סוף סוף את מימוש הרעיון להקמת פארק מורד נחל הקישון? כשנה וחצי לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה החליטה להפקיד את התוכנית להקמת הפארק, הופקדה התוכנית בפועל ובכך נפתח ההליך האחרון של אישורה.

כיום קיים בסמוך לנחל הקישון פארק קטן – פארק מעגן הדיג – שהוקם כבר בשנת 2001 ואשר משתרע על שטח קטן של 33 דונם בגדה הצפונית של מורד הנחל לאורך חצי ק"מ בלבד. תוכנית פארק מורד נחל הקישון, שיזמה רשות נחל הקישון בניהולה של שרון נסים, מקפלת בתוכה הרחבה של הפארק הנוכחי לכ-850 דונם (כולל הנחל עצמו) לאורך שבעה ק"מ משפך הנחל ועד לשדרות ההסתדרות.

 

 

לפי התוכנית, שהכין עבור הרשות משרד יעד אדריכלים ומתכנני ערים ונוף, הפארק יוכשר בשתי גדות הנחל. השימושים שמאפשרת התוכנית בשטחי הפארק הם מדשאות, שבילים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, אזורי פיקניק, גנים ציבוריים, חורשות, שדרות, מגרשי ספורט ומשחק, אלמנטים של הצללה, מתקנים לתפעול ולהשכרת סירות ומתחמי פעילויות פנאי ונופש נוספים.

בהחלטתה להפקיד את התוכנית ביוני אשתקד הורתה הוועדה המחוזית על צירופה של עיריית חיפה כיזמת נוספת לתוכנית ועל הקמת מינהלת לפארק. בעקבות זאת עודכנו הוראות התוכנית ונקבע בהן כי "הקמת הפארק, ניהולו ופיתוחו ייעשו באמצעות מינהלת משותפת לעיריית חיפה ולרשות נחל הקישון אשר תהיה אחראית לכל ההיבטים של הקמת הפארק בשלמותו, לתחזוקתו ולתפעולו".

להגשת התנגדויות לתוכנית בשלב ההפקדה הוקצו חודשיים, אך ההערכה היא שלעצם הקמת הפארק לא יוגשו התנגדויות מקרב הציבור הרחב המייחל ליישום רעיון הפארק זה שנים ארוכות. יוזמתה של הרשות להקמת הפארק זוכה לתמיכה ציבורית רחבה, בעיקר לנוכח העובדה שהיא מהווה מהלך של עשיית צדק חברתי בעיר שמשלמת מחיר כבד על הנצחת מיקומה של התעשייה הכבדה והמזהמת בתחומה, ואשר הקריבה את מיטב חופיה לפעילות נמלית מעכבת פיתוח.

עלות הקמתו של הפארק נאמדת ב-270 מיליון שקל ותחזוקתו השנתית מוערכת בחמישה מיליון שקל. נסים ציינה כי במקביל להפקדת התוכנית פועלת הרשות לאיגום תקציבי לצורך הקמת הפארק כחלק מהחלטת ממשלה מתוקצבת. "הפארק יקבע את זכות הציבור למרחב פתוח ואיכותי הכולל מוקדי פנאי ונופש ביחד עם שמירה על ערכי הטבע הייחודיים במקום", אמרה נסים, "מדובר בהגשמת חלום של כל תושבי האזור שיזכו לפארק יוצא דופן שבמרכזו אחד מנחלי החוף החשובים בארץ".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר