מטוס של חברת TUS בחיפה (צילום: יח"צ)
מטוס של חברת TUS בחיפה (צילום: יח"צ)

ממחר יופסקו הטיסות הבינלאומיות מחיפה

חברת TUS הקפריסאית הקפיאה את הטיסות למרות הצלחתן, וזאת בגלל טענות על התנאים בשדה התעופה, ובהן שעות הפעילות. עד להודעה חדשה יצאו משדה התעופה רק טיסות פנים ארציות

פורסם בתאריך: 15.10.17 18:43

הטיסות הבינלאומיות מחיפה יופסקו החל ממחר (שני) בבוקר – כך הודיעה חברת התעופה הקפריסאית TUS לרשות שדות התעופה (רש"ת). לפי ההודעה יוקפאו הטיסות עד להודעה חדשה.

חברת התעופה הקפריסאית היא החברה היחידה שהפעילה עד כה קו של טיסות בינלאומיות מחיפה. מתחילת השנה ועד החודש הטיסה חברת TUS יותר מ-35,000 נוסעים ב-120 טיסות בממוצע לחודש. חברות התעופה הישראליות ארקיע וישראייר מפעילות מהשדה בעיר קו פנים ארצי בלבד.

לדברי מנכ"ל TUS ניר גרוסמן, בעיות טכניות בשדה מונעות מהחברה להמשיך ולפעול: "לא רצינו להפסיק את הטיסות כי היתה להן הצלחה עצומה והדבר גרם למהפכה בשדה החיפאי. בעקבות ההצלחה נפתח לאחרונה מתחם הדיוטי פרי בשדה".

אם מדובר בהצלחה למה החלטתם להפסיק לטוס מחיפה?

"כי הגיעו מים עד נפש. למשל השדה בחיפה נסגר בשעה 20:00 וזה לא מתאים לנו".

שעות פעילות השדה היו ידועות לכם מראש. מה השתנה?

"הבעיות היו בעיקר בחגים ובקיץ. היה לחץ אווירי מעל לרנקה ומעל יוון, וזה גרם לעיכוב של שעה מ-20:00 ל-21:00 אז שלחו את הטיסות לנתב"ג. הנוסעים החיפאים כעסו ונוצר מצב לא נעים. לנו זה יצר עלויות כפולות כי נאלצנו גם לשלם את האגרות בנתב"ג וגם לדאוג להעברת הנוסעים לחיפה. בתרגום לכסף זה עוד 5,000 דולר על כל טיסה, וזה כבר לא השתלם. המצב הזה הקשה מאוד על הפעילות שלנו. היו גם בעיות עם רשות ההגירה. היו לנו כמה מקרים שבהם הבאנו תיירים לארץ דרך חיפה ולא אפשרו להם להיכנס והתחיל בלגן. בגלל ששדה התעופה בחיפה הוא שדה קטן אין כאן מתקנים שיש בנתב"ג כמו למשל תא מעצר, ואין מי שיטיס את מסורבי הכניסה בחזרה, רק אנחנו, ולהוציא אותם מהארץ זו פרוצדורה מורכבת מאוד. כל הדברים האלה לא סייעו לנו לפעול מחיפה".

לדבריו של גרוסמן, הפעילות לא הופסקה אלא הוקפאה עד להודעה חדשה. "לפי הבנתי אמורה להתקיים ישיבה עם הרשויות האחראיות על הנושא, ואנחנו מקווים מאוד שהבעיות ייפתרו".

אתם לא חוששים שגורם מסחרי אחר יפעיל את הקווים הללו במקומכם?

"אני לא רואה את זה קורה כי אין לאף אחד צי מתאים להפעלה מהשדה בחיפה. לנו יש צי של שלושה מטוסים שמותאמים במיוחד למסלול כאן, וכשיאריכו את המסלול נוכל אפילו להביא מטוסים גדולים יותר. קיבלנו מהנוסעים המון פניות שנמשיך. אסור לשכוח שהחברה היתה חלוצה בחיפה. היה לנו קיץ מצוין, והתכנון היה להמשיך גם בחורף בקו חיפה-לרנקה ובקו חיפה-פאפוס".

מדוברות רשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "רש"ת פעלה ופועלת לפיתוח הטיסות הבינלאומיות מחיפה. הודעתה של חברת TUS לרש"ת ב-1 באוקטובר על הפסקת הטיסות היא חד צדדית למרות שורת צעדים שנקטה הרשות במטרה להרחיב את פעילות הטיסות הבינלאומיות מחיפה. ההחלטה התקבלה בדירקטוריון TUS ללא כל דיון מול הרשות בנושא. שעות הפעילות של השדה בחיפה ידועות לכל טרם קביעת לוח הטיסות. רש"ת גילתה גמישות רבה והאריכה את שעות הפעילות בהתאם לבקשתה של החברה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פחמאוי

    למה חיפה תמיד צריכה כאיל עיר שתלויה בתל אביב למה רק טיסות לקפריסין וכאלה שיהיהו טיסות מחיפה לכול היעדים בעולם.עיר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר