חברי הנהגת תנועת הצופים הארצית בביקור בחיפה (צילום: תנועת הצופים)
חברי הנהגת תנועת הצופים הארצית בביקור בחיפה (צילום: תנועת הצופים)

הצופים יאמצו את מודל קהילת הדר

הנהגת תנועת הצופים הארצית תאמץ את מודל קהילת הדר בחיפה ואת העבודה הקהילתית הנעשית זה יותר מעשור בשכונה ותיישם אותו בשבטי התנועה ברחבי הארץ

פורסם בתאריך: 16.1.18 08:17

הנהגת תנועת הצופים תאמץ את מודל קהילת הדר בחיפה ואת העבודה הקהילתית הנעשית זה יותר מעשור בשכונה ותיישם אותו בשבטי התנועה ברחבי הארץ.

בשבוע שעבר הגיעו לחיפה כ-100 מאנשי צוותי ההנהגה של התנועה והמטה הניהולי בשבטים, ובהם רכזי הנהגה, רכזי הדרכה, רכזי מפעלים ורכזי הגשמה לסמינר של יומיים בהדר. הסמינר כלל פגישות עם אנשי מקצוע מתחום הקהילה וסיורי שטח כדי לראות מקרוב את הפרויקטים המתבצעים בשכונה.

 

 

מנהל מחלקת עולים ופריפריה במטה הארצי של תנועת הצופים רון זהר: "תנועת הצופים עוסקת במושג קהילה כבר שנים רבות. היום ברור לנו יותר מתמיד שאם שבט לא יהיה שבט קהילתי הוא לא יצליח".

מה הכוונה בשבט קהילתי?

"במובן הזה ששבט קהילתי פונה לקהילה שלו, מתכתב עם צורכי הקהילה, משתף איתה פעולה, ולא רק נמצא שם. לכן במסגרת ההשתלמויות שאנחנו מקיימים באופן שוטף להנהגות בתנועה, חשבנו על השתלמות בנושא הקהילה. לקחנו כמודל את קהילת הדר בגלל ההתפתחות הקהילתית שם והעבודה שנעשית בהדר שהיא מוצלחת מאוד. רצינו שהמשתתפים ייחשפו לעבודה הקהילתית, יבינו אותה לעומק וישאלו שאלות כדי להפוך למקצועיים יותר. המטרות היו להעלות רמה ולהעמיק".

מנהל התאגיד העירוני קהילת הדר יעקב ברודר: "שמחנו מאוד על כך שהנהגת הצופים בחרה בחיפה ושהמודל שלה הוא שכונת הדר. לימדנו אותם מהי המשמעות של להיות בתוך הקהילה, איך פונים לקהילה ואיך אפשר להפוך את שבטי הצופים למשמעותיים יותר בקהילה. עכשיו נשאר רק לראות את היישום של הדברים".

 

ואיך אפשר בלי חומוס? (צילום: תנועת הצופים)

ואיך אפשר בלי חומוס? (צילום: תנועת הצופים)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נא לציין ש"קהילת הדר" היא תאגיד עירוני. כמו כן, נאנלציין שרוב תושבי השכונה לא מודעים לקיום של התאגיד ולתפקידיו בשכונה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר