יצחק הרצוג במפגש בסליק בר (צילום: אלה אהרונוב)
יצחק הרצוג במפגש בסליק בר (צילום: אלה אהרונוב)

יצחק הרצוג על ניקוי המפרץ: "זה לא קורה מחר בבוקר"

בכנס הערב בסליק בר בחיפה אמר הרצוג על ניקוי המפרץ מתעשייה מזהמת: "אני מאמין בשדרוג של האמצעים ושל התשתיות". בנוגע להצגת מועמדות לראשות העיר אמר הרצוג: "לא נכון לנקוט עדיין עמדה"

פורסם בתאריך: 22.6.17 21:12

תחת הכותרת "לא לסיפוח, כן להיפרדות" קיים הערב (חמישי) יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג כנס בסליק בר בשדרות הנשיא בחיפה. בימים של סערה פנימית במפלגת העבודה השסועה סביב המועמדים השונים לראשות המפלגה בחר הרצוג לקיים את הכינוס סביב מה שהוא הגדיר "עתידה הביטחוני של ישראל וההזדמנויות שלפנינו".

למרות זאת, הקהל החיפאי לא ויתר להרצוג וביקש ממנו להתייחס לסוגיות מקומיות המעסיקות אותו. הרצוג נשאל על עמדתו ביחס למאבק לניקוי מפרץ חיפה מתעשייה מזהמת, ועל הייצוג המועט שיש לחיפה בסיעתו. "התחייבתי לכך שבבחירות הבאות נדאג לייצוג הולם של המחוזות שלא מיוצגים היום בכנסת, בין היתר חיפה והקריות", אמר הרצוג, "עניין זיהום האוויר ואיכות החיים כאן הם נושאים מרכזיים מאוד. אני מאמין גם בדיאלוג עם העובדים במפעלים, הם לא צריכים להיות הקורבן. אני מאמין גם בשדרוג של האמצעים ושל התשתיות ובוודאי בהוצאת מפעלים מזהמים מהאזור. אני רק לא מאמין במכירת לוקשים. כולם ימכרו לכם לוקשים שמחר בבוקר זה קורה. זה לא קורה. צריך לשפר המון דברים – קולטנים וציוד מיוחד ופיקוח יתר ועוד הרבה מאוד דברים. יש מאבק ויש מודעות ויש ערנות גדולה".

הרצוג התייחס לסוגיות מדיניות וביטחוניות, והציג את תפישתו שלפיה מפלגת העבודה צריכה להיות חלק מגוש גדול המייצג עמדות מרכזיות, ולא להיגרר לעמדות קיצוניות כמו תמיכה בהישארותו של באסל גטאס בכנסת. "אני לא מאמין שאנחנו כל היום צריכים להצדיק את הצד השני", אמר הרצוג, "אנחנו קודם כל צריכים להצדיק את עצמנו".

לשאלה אם מפלגת העבודה תציג מועמד בבחירות לראשות העיר חיפה שיתקיימו עוד כשנה וחצי ענה הרצוג: "נעבור קודם את הפריימריז במפלגת העבודה. עוד לא הגענו לעסוק בכך. אקדיש תקציבים וכסף מיוחד לכך שמפלגת העבודה תצליח ברשויות השונות בכל רחבי הארץ. זו לא התבטאות שנוגעת רק לחיפה, אבל זה לא יהיה נכון לנקוט עמדה כרגע לפני שלמדתי את הנושא".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר