משמרות בטיחות ליד בית ספר (צילום: דן קינן)
משמרות זה"ב ליד בית ספר (צילום: דן קינן)

933 ילדים נפגעו בתאונות דרכים בחיפה בעשור האחרון

לרגל יום הילד הבין לאומי פרסמה עמותת אור ירוק נתונים לגבי מספר הילדים שנפגעו בתאונות דרכים. ירושלים היא העיר שבה נפגע המספר הרב ביותר – 2,159 ילדים בעשור

פורסם בתאריך: 21.11.17 19:43

מנתוני עמותת אור ירוק לשינוי תרבות הנהיגה בישראל עולה כי בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים בחיפה 933 ילדים וארבעה מהם נהרגו. הנתונים התפרסמו לרגל יום הילד הבין לאומי שחל אתמול (שני), ומהם עולה עוד כי בשנת 2016 נפגעו בחיפה 79 ילדים בתאונות דרכים לעומת 60 תלמידים בשנת 2015.

העיר המסוכנת ביותר ארץ לילדים מבחינת תאונות דרכים היא ירושלים, שבה נפגעו בעשור האחרון 2,159 ילדים ו-23 מהם נהרגו. במקום השני ניצבת תל אביב שבה נפגעו 1,086 ילדים בתאונות דרכים ותשעה מהם נהרגו.

 

 

מנכ"ל העמותה ארז קיטה: "בכל שנה נמחקת בישראל כיתה שלמה בתאונות דרכים. אסור לנו כחברה לקבל את הנתונים הקשים הללו באדישות. מדינת ישראל היא אחת מהמדינות המסוכנות ביותר בעולם לילדים מבחינת תאונות, ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגביר את ההסברה בקרב הנהגים, ומשרד החינוך חייב להגביר את ההסברה בקרב התלמידים. בנוסף חייבים לשפר את התשתיות בדרך לבית הספר".

לדבריו של קיטה, יש להציב פסי האטה ליד בתי ספר וגנים ציבוריים כדי לגרום להאטת מהירות הנסיעה, ובכך לצמצם את הסיכון לפגיעה בהולכי הרגל.

בעמותת אור ירוק מזכירים שביום חמישי שעבר נפצעה קשה ילדה בת 12 שנפגעה מרכב ברחוב חורב בחיפה כשחצתה את הכביש במעבר חציה בדרכה לבית הספר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רחוב הסייפן

    אם ראש העיר ו"מהנדסיו "מאשר למשאיות להיכנס לאזורי מגורים זאת התוצאה צפיפות עומסים ופקקים
    דוגמא רחוב בליטנטל והסייפן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר