דותן ברום במפגש במסגרת הסדרה Talk2Act (צילום: זיו עמר)
דותן ברום במפגש במסגרת הסדרה Talk2Act (צילום: זיו עמר)

מפגש בנושא מאבקים חברתיים נערך בבית הקפה טיפול

המנהיגות הצעירה של שותפות חיפה-בוסטון יזמה את Talk2Act - סדרה של שמונה מפגשים שמטרותיה הן להכיר את הפעילים החברתיים הפועלים בעיר, לחשוף מיזמים חברתיים וליצור שיתופי פעולה עתידיים. במפגש השני בסדרה סיפרו פעילים צעירים על מאבקיהם

פורסם בתאריך: 17.1.18 15:51

שותפות חיפה-בוסטון ערכה ביום שני מפגש בנושא מאבקים חברתיים בחיפה. במפגש, שהתקיים בקפה טיפול ברחוב מסדה בהדר, סיפרו חמישה פעילים חברתיים חיפאים את סיפורם: טומי בויארצ'יק שיזם את הקמת הסקייטפארק בטיילת הכט, ישי וולפוביץ' ויובל שוורצשילד מארגון מגמה ירוקה שנאבק במפעלים המזהמים במפרץ חיפה, דותן ברום מארגון הקשת החיפאית שנלחם על הקמת בית הקהילות לגאווה וסובלנות, ומורן גרימברג שהובילה מאבק עובדים שגרם לפסיקה תקדימית בבית משפט.

המפגש נערך במסגרת Talk2Act – סדרה של שמונה מפגשים שמטרותיה הן להכיר לצעירים בחיפה את הפעילים החברתיים הפועלים בעיר, לחשוף מיזמים חברתיים שנחלו הצלחות וליצור שיתופי פעולה עתידיים – והיה זה המפגש השני בסדרה. מאחורי היוזמה לעריכת המפגשים עומדים חברי ועדת המנהיגות הצעירה של שותפות חיפה-בוסטון. לדבריהם הם זיהו צורך במתן במה בנושאי יזמות חברתית ובקיום מפגשים של פעילים חברתיים שיעניקו השראה לצעירים נוספים בעיר להפוך לאקטיביסטים.

 

מורן גרימברג במפגש בקפה טיפול (צילום: זיו עמר)

מורן גרימברג במפגש בקפה טיפול (צילום: זיו עמר)

 

 

"סביב האבל על הרצח של שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים התכנסנו ודרשנו את הזכות שלנו למקום לבית לקהילה הגאה בחיפה", סיפר ברום, "לפני שנה נפתח הבית וזו התקדמות אדירה, אך הקהילה הגאה לא יכולה לנוח על זרי הדפנה. גם היום יש דיכוי ויש קהילות שזקוקות למענה".

"אני לא קורה לסיפור שלנו מאבק כי אף אחד לא היה נגדנו", אמר בויארצ'יק, "באנו עם רעיון, ואחרי שנים של חלומות ותוכניות הוקם הסקייטפארק החיפאי הראשון".

"השיח מתחיל להשתנות", בישר וולפוביץ', "אם נחלום לגור בסביבה נקייה מזיהום זה יקרה. אין אופציה אחרת".

מנכ"לית שותפות חיפה-בוסטון ורד ישראלי מסרה: "כחלק מפעילותה של השותפות יש רצון ושאיפה גדולים לשמור ולהשאיר את הצעירים בעיר. מתוך האג'נדה הזו הקמנו לפני כעשור את המנהיגות הצעירה. סדרת המפגשים Talk2Act למען צעירי חיפה סוחפת רבים ומצביעה על רצונם של הצעירים להשפיע ולשנות. המנהיגות החדשה תמשיך בפעילויות נוספות בעיר ותמשיך לצרף לשורותיה צעירים שמעוניינים בשינוי אמיתי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר