מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר-אייל (צילום: עופר וקנין)
מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר-אייל (צילום: עופר וקנין)

משרד התחבורה מתנגד להעברת נמל המפרץ לשטח חיפה

גם משרד התחבורה הודיע לוועדה הגיאוגרפית שהוא מתנגד לשיוך הנמל החדש לשטחה המוניציפלי של חיפה "כדי שתשתית לאומית לא תהיה נתונה לשיקולים מקומיים"

פורסם בתאריך: 6.12.17 12:43

כמו חברת נמלי ישראל (חנ"י) גם משרד התחבורה הודיע לוועדה הגיאוגרפית של משרד הפנים על התנגדותו להעברת השטח שעליו מוקם בימים אלה נמל המפרץ לתחום השיפוט המוניציפלי של עיריית חיפה. משמעות השארת שטח נמל המפרץ מחוץ לחיפה היא שעיריית חיפה לא תקבל את תשלומי המיסוי המוניציפלי שמקורו בנמל החדש, ובהם ארנונה ואגרות והיטלים שונים.

כיום מוגדר שטח נמל המפרץ כשטח ללא שיפוט, כלומר אינו שייך לאף רשות מקומית. השטח גם אינו שייך למרחב התכנון המקומי של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ומי שמוסמכת לאשר היתרי בנייה בתחומו היא הוועדה המחוזית.

בימים אלה בוחנת הוועדה הגיאוגרפית את סוגיית השיוך המוניציפלי של נמל המפרץ, ובמסגרת זאת מוצגים בפני הוועדה עמדותיהם של גורמים רלוונטיים שונים.

 

 

התנגדותו של משרד התחבורה להעברת שטח נמל המפרץ לחיפה הוצגה במכתב שששלחה מנכ"לית המשרד קרן טרנר-אייל אל הוועדה ושבו נכתב: "יש למנוע מצב שבו תשתית לאומית נמלית תהיה נתונה לחסדי שיקולים ואינטרסים מקומיים. כידוע, העברת תחום השיפוט לתוך תחום השיפוט העירוני יגרור אחריו בהכרח גם את שינוי מרחב התכנון. עיכובים הנגרמים בשל תכנון בהיררכיה מקומית כמו גם הכנסת התניות לא ענייניות יוצרים הכבדה עד כדי סיכול יכולת הביצוע של הפרויקט. להעברת תחום השיפוט יש גם השלכות כלכליות ותקציביות כבדות, בשל דרישתה של הרשות המקומית לארנונה ולהיטלי פיתוח ובשל הצבת דרישות אחרות שמשמעותן היא עיכוב בלוחות הזמנים".

בסיום מכתבה כתבה מנכ"לית משרד התחבורה: "הוועדה תתבקש לדחות את בקשתה של עיריית חיפה ולקבוע כי השטח הימי שבו מוקם הנמל החדש ייוותר מחוץ לתחום השיפוט העירוני וכי העת לשקול שוב בקשה זו תהיה בגמר בנייתו של הנמל ולאחר שיחל לפעול כסדרו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר