תיאטרון אלמידאן (צילום: רמי שלוש)
תיאטרון אלמידאן (צילום: רמי שלוש)

ושוב: משרד התרבות לא יעביר תמיכה לתיאטרון אלמידאן

המשרד הודיע כי לא יעניק לתיאטרון 1.1 מיליון שקל לשנים 2016 ו-2017 מכיוון שהוא לא עומד בקריטריונים. יו"ר דירקטוריון התיאטרון ג'וזף אטרש: "מדובר לא במשחק תיאטרון אלא במשחק הפייסבוק של השרה"

פורסם בתאריך: 19.2.18 19:01

משרד התרבות והספורט הודיע היום (שני) כי לא יעביר לתיאטרון אלמידאן את התקציב לשנים 2016 ו-2017 בסך של 1.1 מיליון שקל. לטענת המשרד, התיאטרון לא עמד בתנאי הסף לקבלתו, ובהם הרצת 100 הצגות. בתיאטרון אומרים שהסיבה למיעוט ההצגות היא אובדן התמיכה הכספית של המשרד כבר בשנת 2015. עניין תקציב אלמידאן נדון בימים אלה בעתירה שהגיש התיאטרון לבג"ץ.

הסאגה בין הצדדים החלה בחודש יוני 2015, כשהמשרד הקפיא לראשונה את התקציב לאלמידאן בעקבות העלאת ההצגה "הזמן המקביל" בהשראת כתביו של המחבל ואליד דקה. התיאטרון עתר לבג"ץ, וכעבור שנה הושגה פשרה בין הצדדים שהביא למחיקת העתירה. בהסכם הפשרה נכתב כי אם יתברר שהעיכוב בהעברת תמיכת המשרד לתיאטרון לשנת 2015 גרם לפגיעה בזכאותם לתמיכה לשנים 2016 ו-2017, הדבר לא יחשב כעילה לא להעניק לתיאטרון את התמיכה.

במרץ בשנה שעברה ערך המשרד לתיאטרון שימוע לקביעת זכאותו לתמיכה עבור השנים 2016 ו-2017, אך עד היום לא נמסרה לתיאטרון תשובה. באוגוסט שעבר עתר התיאטרון שוב לבג"ץ נגד המשרד בדרישה לקבל את התמיכה. בנובמבר התקיים דיון בעתירה, ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות מתחה ביקורת על המשרד המתמהמה בתשובתו. היום, באיחור של כחודשיים, השיב המשרד תשובה שלילית.

 

 

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה: "ועדת התמיכות של המשרד לא אישרה את התמיכה לתיאטרון אלמידאן. היא מצאה כי התיאטרון לא עומד בקריטריונים הנדרשים לקבלת תמיכה לשנים 2016 ו-2017. להבנתנו, בעקבות החלטת הוועדה, גם עיריית חיפה שוקלת אם להעביר את תמיכתה לתיאטרון".

יו"ר דירקטוריון תיאטרון אלמידאן ג'וזף אטרש: "הנושא נדון בבית המשפט. כל הניסיונות של משרד התרבות לקבוע עובדות מחוץ לכותלי בית המשפט הוא בדיחה. זה רק מראה שמדובר לא במשחק תיאטרון אלא במשחק הפייסבוק של השרה (שרת התרבות והספורט מירי רגב; ש"מ). ההודעה שלהם היתה צריכה להיות שמשרד התרבות ענה באיחור של שנתיים לתיאטרון אלמידאן. אנחנו מכבדים את בית המשפט ונחכה להכרעתו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר