אחד מהבתים הכלולים בסיור (צילום: עופר פיקס)
אחד מהבתים הכלולים בסיור (צילום: עופר פיקס)

תושבי שכונת הדר בחיפה פותחים את הבתים

בשבוע הבא יתקיים סיור ראשון מסוגו שבמסגרתו יוכלו מבקרים להתרשם מכ-30 בתים של תושבים בשכונה. פעיל השכונה עופר פיקס: "איפה עוד אפשר למצוא בתים עם ניחוח היסטורי ונוף מדהים במחיר שפוי?"

פורסם בתאריך: 22.6.17 20:06

אירוע ראשון מסוגו, שבמסגרתו יפתחו תושבים משכונת הדר הכרמל את בתיהם למבקרים, יתקיים בשבת הבאה, 1 ביולי, בשעות 16:00-10:00. במסגרת האירוע, שיוזמת מועצת הדר הכרמל בשיתוף עם תושבים מהשכונה, יוכלו המבקרים שיירשמו מראש לאירוע לבקר בכ-30 בתים ברחבי השכונה ולהתרשם מהעושר הארכיטקטוני, התרבותי וההיסטורי המאפיין אותם.

אירוע הבתים הפתוחים חולק לחמישה מסלולי סיור ללא תשלום שלאורכם יתקיים הביקור: סיור ברחוב בר גיורא, סיור בציר המדרגות הכולל את הרחובות רש"י, מדרגות שפינוזה וירושלים, סיור בלב הדר הכולל את שני צדי רחוב בלפור, סיור במתחם שוק תלפיות הכולל את רחובות יחיאל והשומר, וסיור באזור גן הזיכרון הכולל את הרחובות הנביאים, חסן שוקרי ומעלה השחרור.

עופר פיקס, מפעילי מועצת הדר: "את האירוע יזמנו בשיתוף פעולה הדוק עם כמה מתושבי השכונה שהחליטו שהגיע הזמן להראות לחיפאים ובכלל את היופי הנדיר של הדר ואת הפוטנציאל האדיר הטמון בה כשכונה שעוברת בשנים האחרונות תהליכי התחדשות עירונית שהחלו מלמטה ביוזמות מקומיות של תושבים. לאחרונה, בלחץ מועצת הדר – גוף וולונטרי של אקטיביסטים שכונתיים שפועל כבר ארבע שנים בקירוב – הצטרפה גם העירייה להכרה בחשיבות השכונה והיא מתחילה להשקיע משאבים בשיקומה. באירוע החליטו תושבים מאזורים שונים בשכונה, שהמכנה המשותף לכולם הוא גאווה לוקאלית שלא תמצאו בשום מקום אחר, לחשוף את הבתים המיוחדים שבהם הם גרים – בתים היסטוריים, בתים מעוצבים, בתים עם סיפור מיוחד, בתי באוהאוס ובתים בסגנון בנייה ערבי ועותמני. ככה זה כשגרים בשכונה כל כך מגוונת ופלורליסטית. הדר היא השכונה הכי אורבנית, תוססת, קהילתית ורב גונית בעיר. איפה ניתן למצוא בתים עם ניחוח היסטורי, עם חדרים ענקיים, עם תקרות בגובה של שלושה וחצי מטרים ועם נוף מדהים של המפרץ, הים והנמל, ובמחיר שפוי? לפני שש שנים חזרתי לחיפה מכרמיאל. חיפשתי מקום חי ותוסס, בחרתי לגור בהדר והתאהבתי".

פיקס הוסיף כי פרטים מלאים על הסיורים ניתן למצוא בדף הפייסבוק "בתים פתוחים בהדר הכרמל": "יש צורך להירשם מראש כדי למנוע עומס על בעלי הבתים שפותחים את בתיהם בפני הקהל הרחב כדי להראות את היופי המיוחד של השכונה שהם אוהבים כל כך. אני בטוח שהמבקרים יגלו שכונה יפה ומרתקת".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בתים פתוחים בהדר הכרמל

    מוזמנים לעקוב אחרנו בעמוד הפייסבוק של @בתים פתוחים בהדר הכרמל
    לקראת האירוע הראשון בשבת הבאה – ולמה שיתגלגל הלאה בחודשים הקרובים…
    http://bit.ly/2tV4rzJ

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר