בניין עיריית חיפה (צילום: ירון צור לביא)
בניין עיריית חיפה (צילום: ירון צור לביא)

עיריית חיפה נגד הפקעת סמכויותיה: "חוק רע ומסוכן"

ראש העיר יונה יהב הודיע שהוא נערך למאבק נגד היוזמה הממשלתית שתפקיע מהעירייה את הסמכות לרישוי תשתיות ומפעלים: "זה חוק שנועד לאפשר לשלטון לשרת את ההון"

פורסם בתאריך: 19.10.17 10:31

קברניטי עיריית חיפה מודאגים מאוד מהיוזמה הממשלתית החדשה לתיקון החוק לרישוי העסקים במתכונת המפקיעה מהרשויות המקומיות סמכויות לרישוי תשתיות ומפעלים אסטרטגיים. ראש העיר חיפה יונה יהב קיים אתמול (רביעי) הערכת מצב בעקבות הודעת הממשלה על כוונתה לתקן את החוק ואמר: "מדובר ב'חוק חיפה כימקלים' שנועד לאפשר לשלטון לשרת את ההון תוך נטרול שומרי הסף ונציגי הציבור. זהו חוק שפוגע בסעיף המרכזי בהסכם הבלתי חתום בין כל ממשלה לאזרחיה להעניק להם ביטחון מלא. דמם ובריאותם של מיליון תושבי חיפה והמפרץ לא יופקר' ונעשה הכל כדי לקבור את הצעת החוק הרעה והמסוכנת הזאת".

יהב אף הודיע כי בכוונתו להיערך ביחד עם ראשי הרשויות המקומיות הגדולות בישראל למאבק ציבורי ומשפטי בחוק שמנסה הממשלה להעביר.

הסערה פרצה בעקבות הודעת הממשלה מאתמול בדבר קידומו של התיקון לחוק. בהודעה צוין כי בהמשך להנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיעו משרדי ראש הממשלה, הפנים, המשפטים והאוצר להסכמות בנוגע לתיקון החוק, ולפיו במקרים מסוימים שייקבעו בתיקון תעבור הסמכות לרישוי תשתיות ומפעלים שיש בקיומם אינטרס לאומי רחב מהרשויות המקומיות לידי הממשלה באמצעות משרד הפנים.

 

 

בהודעה לעיתונות שפרסמה דוברות משרד האוצר צוין באשר לתיקון המתגבש: "מטרת התיקון היא לקדם את האינטרסים הלאומיים הרחבים של מדינת ישראל ולהאיץ את הצמיחה ואת פיתוח המשק. כיום נתונה הסמכות לרישוי עסקים, ובכלל זה תשתיות לאומיות ומפעלים אסטרטגיים, בידי הרשויות המקומיות בהן ממוקמים המתקנים, עובדה שלעתים מערימה קשיים על התהליך. בדיון שהתקיים אצל מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר בהשתתפות מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט ונציגי משרד האוצר הוחלט לתקן את חוק רישוי עסקים בכל הנוגע לרישוי תשתיות לאומיות ומפעלים לאומיים שבקיומם ישנו אינטרס לאומי רחב. מדובר בתשתיות ובמפעלים, שרישיונם חיוני למשק, החלים עליהם שיקולים לאומיים רחבים מאלו המקומיים, ולפיכך מצריכים ראייה כוללת מצד הממשלה".

עוד צוין בהודעת דוברות משרד האוצר כי על פי תיקון החוק המוצע, במקרים מסוימים הנוגעים למפעל טעון רישוי שיוכרז ככזה על ידי הממשלה תוכל הממשלה להעביר לידיה את הסמכות למתן רישיון עסק, וכי הממשלה תחליט בנוגע לרישוי העסקים של תשתיות לאומיות ומפעלים אסטרטגיים במקום הרשות המקומית רק לאחר גיבוש חוות דעת מפורטת מטעם מנכ"לי משרדי ראש הממשלה, האוצר והפנים, אשר מנמקת מדוע קיומו של עסק מסוים הוא בעל אינטרס לאומי רחב.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר