הפגנה בבית המטבחיים בחיפה (צילום: עמותת אנונימוס)
הפגנה בבית המטבחיים בחיפה (צילום: עמותת אנונימוס)

עתירה לבג"ץ לסגור את בית המטבחיים בחיפה

העמותות אנונימוס ותנו לחיות לחיות הגישו את העתירה בעקבות התחקיר שבו נראו עובדים מתעללים באכזריות בבעלי החיים לפני ואחרי השחיטה. בביקורת נמתחת ביקורת קשה על היעדר האכיפה מצד משרד החקלאות

פורסם בתאריך: 19.10.17 12:07

הבוקר (חמישי) הגישו העמותות אנונימוס ותנו לחיות לחיות עתירה לבג"ץ בדרישה לסגור את בית המטבחיים בחוף שמן בחיפה בשל הפרות בוטות ושיטתיות של חוק צער בעלי חיים. בג"ץ התבקש להוציא צו על תנאי, לשלול את הסמכתם של הווטרינרים המפקחים על בית המטבחיים, ליישם את התוכנית לרישות בתי המטבחיים במצלמות פיקוח במעגל סגור ולמנות צוות שיבדוק את הצילומים ויפעל להטלת קנסות ולפתיחה בהליכים פליליים נגד מפירי החוק.

עו"ד יוסי וולפסון, מגיש העתירה מטעם העמותות, מתאר בעתירה את מסכת ההתעללויות, שנחשפה בתקשורת בתחילת החודש בתחקיר שבו נראים עובדי בית המטבחיים מכים באכזריות את החיות המובלות לשחיטה, מחשמלים אותן וממשיכים להתעלל בהן גם אחרי השחיטה. "התמונות אינן מצביעות על עובד שחרג באופן חד פעמי מהמותר", נכתב במסמך, "ההתנהלות במקום כולה, מראשיתה ועד אחריתה, נעשית באכזריות ובניגוד לחוק. התמונות מעידות על התנהלות אכזרית ולקויה מהיסוד. תשתית בית המטבחיים לקויה, העובדים לא הוכשרו לעבודתם, הדרג הניהולי אדיש לקיום החוק, הווטרינרים במקום מעלו באחריותם ובמקום שלטת תרבות עבריינית של אדישות לסבל ושל התעללות".

 

 

עוד טוענות העמותות כי משרד החקלאות היה מודע לחלק ניכר מהעבירות שנחשפו בתחקיר כבר לפני שנתיים, אך לא נקט הליכים פליליים או אמצעי אכיפה אחרים. כך לפי ביקורות שביצע המשרד למקום, שנשלחו לעמותות במסגרת בקשות לפי חופש המידע. המסמך מותח ביקורת קשה על משרד החקלאות ונכתב בו: "את הריקבון במערכת האכיפה של המשיב ואת הסחבת בנהגת אמצעי ניטור ופיקוח אפקטיביים אפשר להסביר רק בזילות גמורה ביחס לערך ההגנה על בעלי חיים".

בעקבות התחקיר פתחה המשטרה בחקירה נגד בית המטבחיים, ומשרד החקלאות סגר אותו לשבועיים וחצי. עד כה לא הוגשו כתבי אישום, ולעומת זאת משרד החקלאות התיר למקום לשוב לעבודה במתכונת חלקית.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר