אוטובוס של אגד (צילום: חברת אגד)
אוטובוס של אגד (צילום: חברת אגד)

רפורמה בתחבורה הציבורית: מנויים שיאפשרו נסיעה עירונית ובין עירונית

לשוק התחבורה הציבורית יוכנסו מנוי חופשי חודשי ומנוי חופשי יומי שיאפשרו נסיעה ללא הגבלה באוטובוסים וברכבות בתוך המטרופולינים וביניהן. וגם: כרטיס הרב קו ישמש גם לנסיעה במוניות שירות בימי חול

פורסם בתאריך: 13.12.17 18:03

ציבור משתמשי התחבורה הציבורית מחיפה והצפון אמור להיות אחד מהמגזרים הראשיים שייהנו מרפורמת תעריפי התחבורה הציבורית שעליה הכריז היום (רביעי) שר התחבורה ישראל כץ במסיבת עיתונאים.

לפי מתווה הרפורמה, שתחול על נסיעות בין עירוניות בכל רחבי הארץ, למעט לאילת, יוכנסו לשוק התחבורה הציבורית שני כרטיסי מנוי חדשים – מנוי חופשי חודשי ומנוי חופשי יומי – והם יאפשרו נסיעה חופשית ללא כל הגבלה באוטובוסים וברכבות בתוך המטרופולינים וביניהן. כך לדוגמא יתאפשר באמצעות אותו מנוי לנסוע בתוך חיפה, לאחר מכן מחיפה לתל אביב ובהמשך בנסיעה עירונית בתוך תל אביב.

"רפורמת הנסיעות הבין עירוניות תאפשר למאות אלפי נוסעים ליהנות מהוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים בתעריפי התחבורה הציבורית באמצעות מנוי חופשי חודשי או יומי", אמר השר כץ, שציין גם כי הרפורמה תביא לצמצום פערים חברתיים ותוזיל באופן משמעותי את יוקר המחייה למשתמשי התחבורה הציבורית.

שר התחבורה מסר כי הרפורמה גם תאפשר לנוסע לבחור בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים – אוטובוס או רכבת – שנוסעים לאותו היעד ובכך תגדיל באופן משמעותי את היצע הנסיעות ואת תדירותן. "הרפורמה היא מהלך משלים נוסף שהמשרד מוביל לקידום מהפכה כוללת בתחום התחבורה הציבורית", הוסיף כץ, "בזכות הרפורמה יוכל כל אזרח לנסוע בכל הארץ, בכל אמצעי התחבורה הציבורית, בעלות מינימלית ובנוחות מירבית".

רפורמת הנסיעות הבין עירוניות שיישומה יחל בקרוב אמורה גם להרחיב את מעגל המשתמשים בקווי האוטובוס והרכבת.

 

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ (צילום: אייל טואג)

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ (צילום: אייל טואג)

 

 

במסיבת העיתונאים, שבה השתתפו מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר-אייל, היועצת המשפטית של המשרד מלי סיטון ובכירים ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, הודיע כץ גם על רפורמה נוספת – הרחבת השימוש בכרטיס רב קו למוניות השירות – כך שלראשונה ניתן יהיה לנסוע באמצעות הכרטיס בכל מוניות השירות בארץ וליהנות מכל הסדרי הנסיעה המוזלים וההטבות הקיימות בכרטיס זה.

הנוסעים במוניות השירות ייהנו מהסדרי ההנחות שניתנים כיום במסגרת כרטיס רב קו באוטובוסים וברכבת, ובהם מנויים תקופתיים כמו חופשי יומי, חופשי שבועי, חופשי חודשי וחופשי שנתי, וכן ערך צבור ומעבר חופשי תוך 90 דקות בין אמצעי תחבורה.

ממשרד התחבורה נמסר כי הנסיעה באמצעות כרטיס רב קו תתאפשר בכל קווי מוניות השירות שיופעלו במסגרת מכרזים חדשים שיפורסמו בקרוב כחלק מהרפורמה בענף המוניות, וכי הסבסוד לא יחול על קווי מוניות קיימים אלא רק לאחר יציאתם למכרז. הנוסעים הזכאים להטבות בתחבורה הציבורית, ובהם תלמידים, סטודנטים, אזרחים ותיקים ונכים, יוכלו לממש אותן גם במוניות השירות שבהסדר. יצוין כי הסדרי הכרטוס החדשים במוניות יחולו בימי חול בלבד, בעוד שבשבתות ובחגים הסדרי הנסיעה הקיימים במוניות השירות יישארו ללא כל שינוי, כנהוג כיום.

כץ: "הרחבת השימוש בכרטיס הרב קו מבוצעת במסגרת הרפורמה בענף מוניות השירות שנועדה לחזק את ענף המוניות ולהפוך אותו לחלק ממערך התחבורה הציבורית. הרפורמה כוללת בין השאר הרחבה משמעותית של קווי מוניות השירות ותוספת של קווים חדשים באזורים שבהם קיים ביקוש למוניות. אנחנו לא הולכים לפגוע בסטטוס קוו. כל הפעילות שהיתה נהוגה בסופי השבוע עד היום תישאר בעינה. אנו רואים חשיבות גדולה בשמירה על המצב הקיים אשר מאפשר לכל סוגי האוכלוסיות – הדתיים והחילוניים – לשמור על ערכיהם ועל מסורתם מחד וליהנות משדרוג שירותים מאידך".

כץ הוסיף כי יישום הרפורמה התאפשר תודות לסיכומים שהושגו בינו לבין שר האוצר משה כחלון. מרכיביה של הרפורמה צפויים להיות מאושרים בתקציב המדינה לשנת 2018. בהודעת משרד התחבורה צוין כי בחודשים הקרובים צפויים להתפרסם מכרזים לקווי מוניות חדשים בכל רחבי הארץ, בעיקר לאזורי תעסוקה ולמוסדות ציבור עם ביקוש רחב, והרפורמה תיושם במלואה בקווים החדשים כבר בשנה הקרובה.

מנכ"לית המשרד טרנר-אייל ציינה כי רשימת הקווים והמסלולים המתוכננים במסגרת הרפורמה תוצג באתר האינטרנט של המשרד לעיון הציבור כדי לאפשר לו להתייחס ולהעיר הערות לגבי הקווים והמסלולים החדשים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר