הרב דובי חיון
הרב דובי חיון

יהודי, מוסלמי ונוצרי בראש רשימה חדשה למועצת העיר

חיפה שווה בראשות הרב הקונסרבטיבי דובי חיון תתמודד בבחירות המוניציפליות הקרובות על מקום במועצת העיר. הרב חיון: "בשלב זה אנחנו בכוונה לא מצהירים על תמיכה באף מועמד לראשות העיר"

פורסם בתאריך: 16.11.17 17:36

רשימה חדשה בשם חיפה שווה בראשות הרב דובי חיון תתמודד בבחירות המוניציפליות הקרובות על מקום במועצת העיר. הרב חיון, 55, הוא רבה של קהילת מוריה (הקהילה הקונסרבטיבית), וברשימה בראשותו יהיו חברים זה לצד זה יהודים, מוסלמים ונוצרים.

לדבריו של חיון, הרשימה כבר מגובשת זה כמה חודשים ואת שמות חבריה הוא יפרסם בקרוב: "מה שאני יכול לומר כעת הוא שמספרים שתיים ושלוש ברשימה שלי הם מועמד מוסלמי ומועמד נוצרי, ובצמרת הרשימה יש גם אשה".

על בחירת השם חיפה שווה מספר חיון: "רצינו שם שיבטא את דעתינו שכולנו שווים. המסר שלנו לצעירים ולמבוגרים החיפאים הוא 'תגידו שהעיר הזאת שווה'. אני רוצה שאנשים לא רק יקטרו אלא יצטרפו לעשייה. צריך להדגיש את השוויון כי הוא ב-DNA של העיר הזאת. חיים בה אנשים מכל הדתות וכולנו שווים".

 

 

האם יש אנשים מוכרים ברשימה?

"כן, אך עם זאת אין בה פוליטיקאים מכהנים מכיוון שאנחנו רוצים דם חדש בעיר".

במי מהמועמדים לראשות העיר תתמוך הרשימה בראשותך?

"בשלב זה אנחנו בכוונה לא מצהירים על תמיכה באף מועמד. אנחנו לא בעד ולא נגד אף אחד, אנחנו בעד חיפה. לאחר הבחירות נלך עם האיש או עם האשה שהוא או היא טובים לעיר, ולא – נשב באופוזיציה. העשייה לטובת העיר היא זו שחשובה לנו, במיוחד בתחומי חינוך, הדאגה לצעירים והקיימות".

האם זהו בסיס המצע שעליו תרוצו בבחירות?

"בהחלט כן. חינוך הוא דבר חשוב מאוד. אנחנו גם רוצים שהצעירים – רווקים והורים לילדים – מכל שכונות העיר, מכל הדתות ומכל הזרמים ירגישו שהעיר הזאת שווה לגור בה. זה כמובן אומר לדאוג שיהיו כאן מקורות תעסוקה. כיום צעירים חיפאים רבים עוברים לגור בתל אביב, ואני רוצה שהם יגידו שהעיר הזאת שווה כדי שהם יישארו כאן ושאלו המתגוררים מחוץ לחיפה יגידו שכדאי להם לעבור לכאן".

מהי עמדתכם בנושא זיהום האוויר שחיפה סובלת ממנו?

"שזה נושא פתיר. אני רוצה להיאבק למען חיסול הזיהום אך גם לחזק את התעשייה כדי שאנשים יישארו בעיר ותהיה להם עבודה. זה לא בהכרח סותר האחד את השני. צריך למצוא פתרונות שכולם ירוויחו מהם. צריך לתת מענה גם לתחום התחבורה ולעוד מגוון נושאים. יש המון מה לעשות בחיפה, ואנחנו קוראים לציבור לתת לנו את המנדט לפעול".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר