קורמורנים במורד נחל הקישון (צילום: רשות נחל הקישון)
קורמורנים במורד נחל הקישון (צילום: רשות נחל הקישון)

1,727 קורמורנים נספרו במורד נחל הקישון

הספירה שערך צוות של רשות נחל הקישון בוצעה במסגרת ספירת הקורמורנים הארצית שנערכת על ידי רשות הטבע והגנים בעת נדידת הקורמורן הגדול, ומספרם הפך את הנחל לאתר לינת הקורמורנים הגדול בישראל

פורסם בתאריך: 29.1.18 08:05

בספירה של קורמורנים גדולים במורד נחל הקישון נספרו 1,727 פרטים – נתון שהפך את הנחל לאתר לינת הקורמורנים הגדול בישראל. הספירה שערך צוות של רשות נחל הקישון בוצעה במסגרת ספירת הקורמורנים הארצית שנערכת על ידי רשות הטבע והגנים בעת נדידת הקורמורן הגדול.

בסך הכל נספרו באתרי לינה שונים בארץ – משמורת החולה ועד לים המלח – 10,408 קורמורנים, כ-17 אחוז מהם במורד נחל הקישון. בכל חורף פוקדים הקורמורנים את שדרת עצי האקליפטוסים בגדת מורד נחל הקישון, ואוכלוסייתם באתר לינה זה גדלה בשנים האחרונות ממאות פרטים לאלפים – נתון המלמד על ביסוסה בשנים האחרונות. משום כך נכלל אתר זה כאתר מרכזי בספירה הארצית כבר משנת 2007.

 

קורמורן גדול (צילום: רשות נחל הקישון)

קורמורן גדול (צילום: רשות נחל הקישון)

 

 

קורמורן גדול הוא הגדול מבין עופות המים האירופיים המגיעים לישראל בתקופות הסתיו והחורף. עופות אלה חורפים בישראל ונשארים באזורנו עד סוף חודש מרץ. הקורמורן ניזון מדגים והוא ידוע כצוללן מצוין.

מרשות הנחל נמסר כי הפיכתו של הנחל לאתר לינה אטרקטיבי לקורמורנים נובעת מהשיפור המתמיד באיכות מימיו בשנים האחרונות – שיפור שהוביל ליצירת תנאי מחיה מספקים לעופות מים.

מנכ"לית רשות הנחל שרון נסים: "אנו שמחים לארח מדי שנה את הקורמורנים הרבים המגיעים לנחל. זה לא מובן מאליו שדווקא לקישון – נחל aנמצא בלב האזור הכי מתועש בישראל – מגיעים עופות רבים, ואני בטוחה שהמצב עוד ישתפר בעתיד ושנחל הקישון עוד ישוב לימי תפארתו. רשות הנחל מתכננת להקים פארק צפרות כחלק מתוכנית פארק מורד נחל קישון שהופקדה לאחרונה. כך יוכל הציבור לצפות בעתיד במגוון עופות מים בעזרת מצפורי מסתור לצפייה בציפורים".

 

קורמורנים בקישון (צילום: רשות נחל הקישון)

קורמורנים בקישון (צילום: רשות נחל הקישון)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר