אולפנת צביה
אולפנת צביה

אולפנת צביה – במקום הגבוה ביותר בדירוג משרד החינוך

האולפנה היא היחידה שניצבת באשכול העליון של המצטיינים בזכות הישגים ערכיים, חברתיים ולימודיים. עוד ברשימה – בית הספר האיטלקי, הריאלי, אליאנס, תיכון קרית חיים ובסמ"ת

פורסם בתאריך: 15.8.17 10:40

האולפנה התורנית צביה נבחרה על ידי משרד החינוך כבית ספר תיכון מצטיין בדירוג הגבוה ביותר. כך פורסם אתמול (שני) ברשימת בתי ספר התיכוניים המצטיינים של המשרד, שנבחרו בזכות הישגים ערכיים, חברתיים ולימודיים. הבחירה תזכה כל אחד מהמורים המועסקים באולפנה במשרה מלאה ב-8,285 שקל, ושאר המורים יקבלו את המענק ביחס להיקף משרתם.

משרד החינוך מעניק את הפרס לפי ארבעה אשכולות, בהתאם לדרגת ההצטיינות של המוסד שנקבעת לפי קריטריונים שהוסכמו במסגרת הסדר עוז לתמורה. הם כוללים מדדים כמו מניעת נשירה, אחוזי זכאות לבגרות, קליטת תלמידים מהחינוך המיוחד, שירות של בוגרים בצה"ל או בשירות לאומי ועוד. ככל שבית הספר מדורג באשכול גבוה יותר כך גדל התגמול למורים.

אולפנת צביה היא בית הספר היחיד בחיפה שהתברג לדירוג העליון, והמורים בו יקבלו את מלוא התגמול. באשכול השני, שבו יקבלו המורים מענק בסך 6,213 שקל, נמצא בית הספר האיטלקי. באשכול השלישי, שבו המורים זכאים ל-4,142 שקל, מדורגים בתי הספר אליאנס, תיכון קרית חיים, הריאלי ומופת בסמ"ת. באשכול הרביעי, שבו התגמול הוא 3,106 שקל, מדורגים בתי הספר עירוני יבנה, אולפנת אמי"ת (עירוני ו'), בית חיה מושקא ונזירות נצרת.

מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל: "התגמול הדיפרנציאלי הוא ההזדמנות להוקיר את צוותי החינוך על פעילותם לחינוך לערכים, לגיוס לצה"ל או לשירות אזרחי לאומי, על חינוך לטוהר הבחינות, על הגינות ועל תרומה לחברה. החינוך הדיפרנציאלי מתגמל בתי ספר שקולטים תלמידים מרקע שונה ופועלים למניעת נשירה ולקידום התלמיד לפי יכולותיו, ולא רק במימד הזכאות לבגרות".

במכתב שהוציא משרד החינוך לבתי הספר הזוכים נכתב: "זכייה זו היא אות הערכה למנהיגותך ולעשייה החינוכית המעמיקה של צוות המורים. אנו רואים חשיבות רבה בהוקרה ובהערכה של אנשי החינוך שמחוללים שינוי".

מנהל בית הספר הרב יואב ברי: "הגענו למקום גבוה בדhרוג כתוצאה של דבר אחד – צוות שמרגיש שהתלמידות הן קודם כל הילדות שלו ורק אחר כך תלמידות שלו. לדוגמה, בחופש הגדול אחת המחנכות הזמינה את התלמידות אליה הביתה למפגש בוקר שהיא כינתה 'מפגש שוקו', כי קשה להיפרד גם בחופש. ההשקעה היא מעבר לשעות הלימודים. התלמידות מגיעות גם לביתן של המורות בערב לתגבורים ולשיחות אישיות".

באולפנה לומדות 200 נערות, ושיעור הזכאות שלהן לבגרות בשנה האחרונה עמד על 100 אחוז.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר