המכללה האקדמית לחינוך גורדון (צילום: מאיר אדרי)
המכללה האקדמית לחינוך גורדון (צילום: מאיר אדרי)

בגורדון מאשימים את אורנים בהפרת הסכם

נשיא המכללה האקדמית לחינוך גורדון בחיפה פרופ' יחזקאל טלר מאשים את המכללה האקדמית לחינוך אורנים בהפרת הסכמה בין הצדדים וטוען כי היא ניהלה במקביל משא ומתן עם המכללה האקדמית עמק יזרעאל

פורסם בתאריך: 14.9.17 08:16

לאחר כישלון המשא ומתן לאיחוד מכללות בין המכללה האקדמית לחינוך גורדון בחיפה למכללה האקדמית לחינוך אורנים הסמוכה לקרית טבעון טוען נשיא גורדון פרופ' יחזקאל טלר כי ראשי אורנים הפרו הסכם שלא לנהל במקביל משא ומתן עם מוסד אחר מלבד גורדון.

לפי החלטת המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) מהשנה שעברה חייבים המוסדות להכשרת מורים להתאחד עם מכללות ציבוריות או עם אוניברסיטאות, כאשר המטרה בסופו של תהליך היא להותיר שמונה מוסדות חינוך במקום יותר מ-20.

טלר: "תוך כדי המשא ומתן איתנו החלה אורנים גם במשא ומתן עם המכללה האקדמית עמק יזרעאל, ואני מאחל להם הצלחה רבה. אני חושב שזה מאוד לא קולגיאלי לתת לנו להקים ועדות ולדבר, ובינתיים לנהל משא ומתן עם גוף אחר. היתה בינינו הסכמה שאנחנו לא מנהלים משאים ומתנים עם גופים אחרים, אבל הם הפרו אותה".

האם עכשיו גם אתם מנהלים משא ומתן עם עמק יזרעאל?

"לא. הרקטור של עמק יזרעאל פרופ' עליזה שנהר פנתה אלי לפני כמה שבועות ואמרתי לה שכל עוד אנחנו מנהלים משא ומתן עם אורנים לא נקיים שיחות בעניין. בזמן הזה באורנים החלו לנהל איתם משא ומתן, אז שיערב להם".

נשארתם קרחים מכאן ומכאן – לא אורנים ולא עמק יזרעאל.

"לא נשארנו קרחים בכלל. קיבלנו פניות נוספות לאיחוד אבל אנחנו לא ממהרים לשום מקום. המל"ג הקצתה לנושא האיחוד חמש שנים, אז אנחנו לא בלחץ ואני לא מודאג. יש לנו מפגשים עם המל"ג ועם משרד החינוך בעניין הזה ונראה לאן זה יוביל".

מהמכללה האקדמית לחינוך אורנים נמסר בתגובה: "המשא ומתן מול גורדון הופסק בהחלטה של ועדת היגוי המשותפת ובהסכמה הדדית בין שתי המכללות, מתוך הבנה שלא ניתן להגיע להסכמות על תנאי יסוד לאיחוד. בכל התקופה לא היה משא ומתן מקביל לאיחוד עם מכללה אחרת. בתחילת ספטמבר, לאחר החלטה משותפת של ועדת ההיגוי, הגיעה לאורנים פנייה מהוועד המנהל של מכללת עמק יזרעאל לפעול לאיחוד בין המכללות. הוועד המנהל של אורנים דן בפנייה והחליט להיענות לה ולפתוח במשא ומתן לאיחוד בין שתי המכללות לפי העיקרון 'שני קמפוסים תחת מרכז אקדמי אחד'. מכתב בנושא נשלח למל"ג".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר